Kan ni inte bara sluta
med att vara inne och skriva här hela tiden….! Ta en paus på en timma eller två så jag åtminstonde hinner dammsuga och fixa middan. Blir ju inget gjort här hemma längre sen jag hittade det här beroendeframkallande forumet….!
Så nu lämnar jag er för ett tag och beger mig raskt in i köket för att tillaga fläskfile´inlindad i parmaskinka. Blir nog en saftig gräddsås på det oxå, mumma! Okey, ses om ett tag då….Abbans abbans om ni skriver nåt intressant under tiden!!

Okay då, jag skriver väl inget på ett par timmar då
..
miagumman, titta in på Beroenden.iFokus 
.
Middag! Jaja, ungarna ska få önskekost ikväll…pizza…det var jättelänge sedan o jag har inget färdiglagat sedan boxen gick sönder. Vi stoppade ju i oss allt som gick för att rymma det andra o det färdiglagade gick först.
Hade en maskin tvätt som legat ett tag, sköljde om o skulle stoppa in i tumlaren…på fm. Bäst att gå o göra det nu! Sedan ska vi åka in till samhället o fixa pizzorna. Jag ska köpa bacon o förhoppningsvis finns det lövbiff, då blir det baconrullade, färskostfyllda lövbiffar till middag…o ett glas rött. Ja i undersökande syfte alltså, kommer det glaset att få mig över 65-strecket? Spänningen är *ooooolidlig*… 
Fläskfilé låter ju godis. Tror att vi har ätit upp vår höstens gris, annars ligger den ngnstans i ngn av de 2 boxar som fortfarande fugerar…orkar inte stuva om. Får ta köttet som det ligger uppifrån, en bit i taget. Tror iaf att vi har några älgfiléer relativt högt upp…kanske man skulle ta o helgrilla en sådan imorgon. Syrran o hennes 2 yngre tjejer kommer hit o tar m pappsen. Vi ska åka upp till jaktkoja o elda, grilla lite o ha det mysigt. Hoppas att det blir lika fint väder som idag!
Jag håller ofta upp flera timmar. Jag jobbar och på nätterna sover jag.
Jag tvingades att låtabli forumet i nästan fyramånader pga för mycket jobb… Hann logga in ett par, tre korta gånger i veckan… Det var tufft.

Håller med fullständigt. Är totalfast här sedan i söndags. Jag har dock möjligheten att vara inne mest hela tiden då jag jobbar framför datorn och så fort jag ringer en kund o signalerna går fram så hinner man glutta lite, plus mellan samtalen, samt raster, och ja…faktiskt när som.
Känner mig jättetaggad här och är så innerligt glad att jag hittat er!!!!!
Det är beroendeframkallande, men jag tror att det är stödet som är beroendeframkallande. Tack till alla, på alla trådar som gör att jag känner mig som h emma
Barnen är vuxna och utflyttade, kom hem idag och gjorde en lammgryta som smakar helt underbart.
Bryn lammgrytbitarna, krydda med favoritkryddor, häll på grädde så det täcker, låt det puttra. Jag kokte brysselkål till och har njutit med ett glas vin.
Mitt värde före middagen var 5,5 och det är en seger efter 5 dagar av bara fett och protein.
Även jag hade i början svårt med frukosten men har nu hittat min melodi, omelett med rökt lax (2 ägg+2 msk grädde+2 skivor rökt lax som jag läggger i omeletten innan jag vikter ihop den. Jag står mig fram till lunch)