Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1084 ggr
ruphus
0

Vad är det med fett i kaffe?

Som rubriken lyder, vad är det för grej med fett i kaffe? Alla verkar ska ha det, men varför?

(Jag är ny här, hej alla och vad roligt vi verkar ha ihop!)

[Karro]
0

Hej och välkommen!

Fett i kaffet är för att tillsätta extra fett om man har svårt att få i sig tillräckliga mängder! Men det är bara ett sätt Cool

ruphus
0

Jaha, okej, då fattar jag! Tack för det! :)

[Karro]
0

Lugnt

Margareta
0

Det finns en historia till att det blivit så faktiskt.

Många är vana vid mjölk i kaffet och vill gärna ha det.

När man räknar på mjölk och grädde inser man snabbt att grädde innehåller mindre kolhydrater och mer fett - alltså är valet mellan dem lätt eftersom det är just det förhållandet vi söker.

Vad är smör? Jo vispad grädde - utan den laktosfyllda vasslen - alltså är smör ännu bättre i kaffet.

Från smör till kokosfett är steget inte så långt… någon testade och på den vägen är det!

Numer pensionär i Nynäshamn

ruphus
0

Jahaa, åh, jaja, nu klarnar det ju! :)

Fast jag tycker överhuvudtaget inte om något alls i kaffet, förutom just bara svart kaffe så det känns skönt att slippa botanisera i smörasken så for jag ska ta en kopp kaffe :)

MaMaMade
0

Jag dricker te iofs men kan säga att det gör ingen skillnad i smaken m cocosfett i. Smör kan t o m smaka gott i både te o varm choklad (gör på äggmjölken).

dahlith
0

Välkommen hit Ruphus! (känner igen dig från pysselnet där jag heter NalleLi).

Jag började med smör i kaffet för det första för att jag läste det här och ville testa. Jag har alltid haft 2 sockerbitar i kaffet och kom på det att det var ju hur enkelt som helst att sluta med sockret ifall jag hade smör i. Tack för det! Där slapp man dom kolhydraterna.

Testa själv, det är godare än vad det låter.

blodtopp
0

#7 Ah! En till pyssel.net'are =) Jag mä då, samma Avatar men annat namn ;o)