Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2027 ggr
Cattis77
0

Fet yoghurt vs. halvfet

Provade sökfunktionen på yoghurt men det omnämns flitigt så jag hittar inte direkt rätt här…

Har köpt den Turkiska yoghurten och har som frukost eller mellanmål med hallon, och lite nötter på. Gott men nästan lite för krämig för min smak som är ny på det häringa.

Finns det någon annan variant yoghurt som har kvar det nyttiga fettet men som är lite mindre % i?? Köper alltid vaniljyoghurten till barnen och har blandat lite i den turkiska för att dryga ut men inser ju att jag borde låta bli kanske.

Ulf-S
0

Mezeyoghurt är också fet, men lite lösare i konsistensen. Jag föredrar den!

Margareta
0

Vaniljyoghurten är nog ingen bra idé - den är sötad om jag minns rätt. Mezen är som sagt ett bra alternativ.

Om Du inte är så laktoskänslig att det hindrar viktminskningen finns det ju naturell fil/yoghurt med ca 5% fett.

Numer pensionär i Nynäshamn

Bengt-Olov
0

En youghurtfråga från mig också då: Finns det någon FET yoghurt ute på marknan som INTE är gjord på pastöriserad mjölk, eller i varje fall är gjord på bara svag pastörisering!?

[Karro]
0

Meze

Yoghurt Naturell, dock bara 3% fett och 4% kolisar 

Medelhavsinspirerad matyoghurt 10% fett

jobbar man på arla så gör man Oskyldig

[Saiva]
0

Rör du i lite grädde så blir yoghurten lösare(så gör jag)… OskyldigCool

Vill du inte göra det så kan du ju bara röra i lite vatten.

kajsa71
0

Jag har varken sett Meze eller Medelhavsinspirerad matyoghurt i någon affär. Var får man tag i dessa produkter?

[Karro]
0

Finns i vanlig butik, annars är det bara att tjata på handlarn att de ska ta in den är inte ett dugg svårare för butikerna att ta in den som någon annan produkt!

Cowboy
0

Milko ska komma med en ekologisk yoghurt med naturlig fetthalt (ca 4%).

Jobbar inte på Arla men är Milko-leverantör.

raphanus
0

Jag har märkt att det kan vara stor skillnad i smak och känsla på olika fabrikat, så det lönar sig att prova sig fram. Jag köper yoghurt med tioprocentig fetthalt i literhinkar, och affären plockar hem olika fabrikat. Generellt tycker jag att turkisk är godare än grekisk. Syrlig yoghurt (grekisk) är ofta kompaktare, och därför mer "svårtuggad". Milkos turkiska yoghurt på typ 3 dl-burkar har bra balans mellan syra och konsistens. Nu kör jag med Ömür, och finns inte det så blir det Laroc.

Mona-Stina
0

Skönt att slippa det besväret, gillar inte alls yoghurt.

Mervi
0

Mona-Stina, vad bra, hade jag också ogillat det hade det varit lättare för mig. Men jag älskar yoghurt. Rena festmaten för mig.

Cattis77
0

Ska kolla efter Meze-yoghurten idag då jag ändå behöver fylla på förrådet.