Bara växter?
Finns det någon ursprungsbefolkning som levde på i huvudsak växter? I sådanafall, vilken? Och hur överlevde de?
om Yanomamofolket som lever huvudsakligen på (mat-)bananer. Det går - men livet är inte så lätt för dem…
"The Yanomamo diet is made up of at least 90% bananas and plantain. Hunting in the forests is very scarce. Harris reports that the average animal protein intake per capita per day for tropical-forest village groups averages 35 grams, and the Yanomamo appear to get even less than this due to population pressure."
"The Yanomamo are a people who live in the forests along the border between Brazil and Venezuela near the headwaters of the Orinoco and the Rio Negro rivers. They are continually at war with one another. Male bravado and supremacy rule the Yanomamo culture. Polygyny, frequent wife beating, and gang rape of captured female enemies are a normal way of life. Women serve their men's every needs. Female infanticide is common, with the sex ratio of male to female children being distorted by as much as 260:100 in some particularly war-like tribes."

Det ska finnas någon grup som lever huvudsakligen på rotfrukter också, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad de heter. Men de höll sig rätt friska, vad jag minns.

#1:
Intressant, tack! :)
De där Yanomamo lät inte riktigt friska. Vilket fruktansvärt liv, det måste vara helvetet på jorden om något…

chimpanserna…..
Chimpanserna äter kött ganska ofta. Gorillorna är rena växtätare…

oj förlåt..
Gör inget. Nu har du lärt dig nåt nytt. Det är bra att göra det ofta, helst varje dag :)
Chimpanserna jagar faktiskt. De jagar små apor bland annat och så äter de insekter som omväxling till växterna.

Jag trodde veggisar var snälla och fredliga som inte blodtörstigt dödade oskyldiga djur…
Även om vikten inte rört sig så mycket neråt, än för mig , så har jag bl,a. känt mig lugnare och mer harmonisk i kropp och själ.
De och andra som ger sig på kvinnor borde kanske få lchf-kost?

#9 håller med. Tror att kroppen rensar ut så mycket "ont" som går som den har. Och när rensningen pågår så blir man ännu värre än vanligt. Exempelvis i början då man ofta blir lättirriterad. Det går över och sen är man snarare motsatsen. Jag hoppas att alla "negativa tillfälliga ökningar" sker pga rensning! Skulle jag gå upp flera kilo i vikt skulle jag bara vänta på att det skulle rasa sen!