Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2857 ggr
Nansy
0

Substitut till kakor?

Hej!

Någon som har något bra tips på vad man kan äta när suget efter kakor sätter in?

Blir ofta väldigt sugen på kvällen och vet inte vad jag ska äta. Brukar ta en bit mörk choklad med nötter men föröker minska det intaget då jag vill gå ner i vikt.

andreas0
0

Jag brukar skära upp en bit gräddost att äta om jag blir för sugen. En liten bit 85% choklad går också.

shintaida
0

Jag dricker ägg-mjölk med chokladsmak. Det mättar och dämpar suget.

// Shintaida

Kia
0

Jag äter ost, Margaretas smörbollar eller annat FETT…..

Men jag försöker att inte se det som ett substitut till kakor för det har jag letat efter i hela mitt liv att hitta substitut till det jag inte kan äta. Nu tänker jag försöka leta efter det som jag kan äta och inte se det som ett substitut utan som ngt underbart att jag kan och väljer att äta ost :)

Förstår dig just i att man blir sugen på kvällarna det händer mig allt för ofta :(grrrrrrr… Det är jobbigt det där med sug.

NancyAlke
0

Ostrullar… Ostskivor med räkost eller smör i…

Gojkan
0

Selleristjälkar fyllda med mjuk-eller gorgonzolaost. Knaprigt och gott

Salina
0

Om du vill ha nagot kakliknande - Gör parmesankakor!

Riv parmesan och lägg i högar pa ett bakplatspapper. Krydda tex med lite chili och basilika. In i ugnen pa ca 175 grader i ca 10 minuter, tills de "bubblar" och ser frasiga ut. Du kan lägga nagra pinjenötter ovanpa om du äter sadana. Blir riktigt krispiga och goda! Jag gjorde sadana i julas när alla andra at kakor, och även de andra norpade av mina parmesanchips för glatta livet! De haller sig nagra dagar i en tät burk men blir nagot sega, sa de är godast samma dag som de görs.

Lycka till!

Annsta
0

Häromdagen bakade jag Skaldemans bröd, (det med 12 ägg, 500 gr keso och ost). Eftersom jag bakat det tidigare och då har tyckt att brödet blivit för blött och sladdrigt så tillsatte jag 2 dl rent vassleprotein i stället för mjöl för att få det lite torrare, samt 2 tsk bakpulver.

Brödet blev jätte bra, både tjockare och lite torrare, så jag har funderat på att kanske tillsätta kanel eller kardemumma och lite stevia i smeten för att  kunna göra små kakor. Så man har något att bjuda på när man får gäster. Det kanske är värt att prova?

Har äver funderat på att kanske pensla med saltvatten, när man tar ut dom ur ugnen, för att få typ salta ostkex. Jag tror att man måste ha bröden inne lite längre, på lägre värme för att få kexkänsla.

Självklart får man bre på smör för att få upp fetthalten, bröden innehåller ju mest protein.

Om någon hinner prova innan jag gör det, så hoppas jag att ni berättar hur det blev.Glad

DrAnna
0

Håller med Kia,  man ska inte försöka hitta ett substitut för det fungerar  inte vare sig kroppsligt eller mentalt.Suget kommer inte att försvinna då. Ta reda på nåt som du blir mätt av, Brieost eller likn,

Sagittaria
0

Om man trots allt vill göra kakor, och inte har stora problem med sug, kan man ju alltid göra kokostoppar. Vi är ju alla olika. Jag kan äta sådana utan att vilja ha mer, och det kanske finns någon mer också som klarar det.

Ann.A
0

Dom e supergoa…hehe!Generad

Minns att när jag gjorde dem sist så hade jag nästan inget "socker"i alls, man får pröva sig fram.

Gör halva satsen sockerfri och resten me vanilljsocker lr dyl!

Mona-Stina
0

Skippa socker eller sötningsmedel helt, när ni ätit så här ett tag vill ni inte ha det söta. Lite vaniljpulver möjligtvis.