Dagens humor...
Som jag har skrivit förut har många djuruppfödare det tufft på grund av de höga spannmålspriserna. Spannmålspriserna är höga eftersom man gör etanol, så kallat miljöbränsle till bilar.
Nu till humordelen: Just nu säger dom på radio (och tänk att dom vågar!) att det går åt mer fossila bränslen (och blir mer utsläpp) för att framställa etanolen än vad som skulle gå om man tankade dieseln/bensinen direkt i bilarna! Hahaha, precis vad jag alltid sagt, tanka E85, blifv miljöbov.
Lustigt javisst, men ska man skratta eller gråta?
Ja, vad ska man säga eller göra. Det låter ju inte särskilt vettigt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hoppsan! Ja, det blir galnare och galnare va?
Då hade min pappa rätt - redan innan han dog 1995.
Han hävdade dessutom att sopsortering var av ondo.
Han ritade och lät bygga en prototyp (Koviksanläggningen på Värmdö - 70-tal?) där man malde ner alla sopor i olika omgångar. Man använde magneter och annat för metallavskiljning - jag var ett barn så jag minns inte hela processen - men det slutade med mylla som det växte tomater i. Japanerna var lyriska och kom på en massa studiebesök - men i Sverige var det av politiska skäl inte gångbart. Minns inte varför. Vi åt i alla fall tomaterna och ingen har fått cancer i min familj av det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Appropå miljöpåverkar så har jag funderat lite på vad som händer när man smäller upp fler vindkraftverk. Hur påverkas klimatet när man tar energin från luften? Med nog många kraftverk så borde det ju sluta blåsa så mycket…

#4, klimatet påverkas inte alls, det är väl det som är grejen… att använda utsläppsfri och outsinlig energi låter vårt klimat vara som det är, utan läskig global uppvärmning. Och vindkraftverken stoppar (tyvärr) inte vind, de bara utnyttjar den. =)
Trist att så många ställer sig emot användandet av vindkraftverk pga att "utsikten blir förstörd" om vi fortsätter som vi gör finns det väl snart ingen utsikt kvar ändå..
#5 Klart att den stoppar vind, vindkraftverken kan inte ta upp energi från tomma intet. Ett vindkraftsverks påverkan på vindhastigheten lär dock vara låg. Frågan är hur det blir om mängden blir tillräckligt stort om det fortfarande är försumbart.
Angående utsikten så är det inte direkt något som jag stör mig på. Tycker att det känns ganska lugnande att se dem snurra :)
Om man skall välja utsikt så väljer jag nog hellre vindkraftverk än kolkraftverk.