Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1445 ggr
kajsa56
0

mitt bröd

eftersom jag inte klarar att äta nötter (min mage får utbrott då) så har jag börjat använda kokos till mycket.

jag tar en påse kokos och en dl linfrö och kör i mixern så det finfördelas så mycket det går.

2 dl av detta "mjöl"
2 dl riven ost
1 tsk bakpulver (kan uteslutas)
2-3 ägg

blanda allt torrt och rör i äggen.

bred ut allt på ett bakplåtspapper och grädda i ganska het ugn, när det är fin färg så vänder man på alltihop o in i ugnen en gång till. Detta för att få lite stuns i brödet - det tar inte mer än 10 min. Jag brukar försöka breda ut smeten så mycket det går för att få brödet lite hårt, sen delar jag det i ca 8 bitar och har sen några mackor som räcker några dagar..  

jag har använt detta både till smörgåstårtbotten och till varma mackor och det funkar bra, man kan också rosta det i brödrost!

väldigt gott!

DrAnna
0

Verkar jättegott och spännande!  Kokossmak i smörgåstårta!Glad

Mervi
0

Har du provat mandel? Det kanske din mage tål. Jag bakar med mandel.

kajsa56
0

#2 ja jag brukar ha i mandel ibland, men det är ju också dubbelt mer kh i mandel så kokos är lite bättre i det avseendet.

tycker

kajsa56
0
kajsa56
0

hände nåt knepigt här…

tycker iaf att osten tar bort en del av kokossmaken, men jag gillar den så för mig gör det inget att det smakar kokos!

ullna
0

Har bokmär´kt som alternativ till polarbrödet. Tackar!!!!!

kajsa56
0

ja varsego! hoppas det smakar.. :)

Anneli-77
0

Hej!

Tack för igår, nu har jag hittat ditt recept på det utomordentligt goda brödet som du bjöd på igår. Nu återstår bara det här med att baka :) det är inte riktigt min starka sida men det ska nog gå Fot i munnnen… På återseende.

Kan starkt rekomendera detta recept till andra!!

Mvh //Anneli

kajsa56
0

hej Anneli! kul att du hittat mig här! det är verkligen inte svårt att baka det här brödet så misströsta inte! ha koll på det bara inne i ugnen..det går ganska fort! men låt det bli bra färg på det så blir det så knaprigt går att få!

hade! ses i februari

ejaeja
0

det här låter x-å gott. skall bokmärka receptet

saargr
0

later gott. har bara sa svart att hitta osotad kokos har..

kajsa56
0

en liten variant av brödet får man om man strör lite sesamfrön uppepå innan gräddningen, och kanske några solrosfrön.. blir lite annan smak då.