Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 789 ggr
Emma31
0

Frukost...

Idag åt jag några skivor lax, två kokta ägg, en avocado och några matskedar krav majonäs med ca 1/2 dl vispgrädde i. Det var så gott och jag blev riktigt mätt. Men, jag la inte till något smör till detta… Går det bra ändå, eller skulle jag tagit en klick?

Har inga beymmer annars med smör, annars brukar jag äta omelett till frukost stekt i en massa smör

Amiechan
0

Du åt ju massa fett (både majonnäs och grädde!) så jag har svårt att tro att du skulle behövt mer fett. Om du blir hungrig långt innan lunch hade du kanske behövt det - annars inte :)

Wildrat
0

Allt det du åt har ju redan en hög fetthalt. Man måste inte tillsätta smör till allt, bara sånt som är magert. Håller med Amiechan, håller du dig mätt så räckte fettet ändå…

MaMaMade
0

Lax är bara sååå bra när man inte är hungrig; gott o fett i sig, så man behöver inte så mkt till! Det du åt idag är en av mina favvo-frullar!

Emma31
0

Tack för snabba svar…

Jag tyckte ju också att det var mycket fett i allt jag åt. Men visste ej om det räckte. Fast det återstår ju att se, om jag håller mig mätt till lunch alltså…

Det är absolut toppen, detta forumet… Jag är bara inne på dag 8, det finns alltid frågor… Och här finns alltid någon som svarar snabbt och effektivt. Tack igen…

Wildrat
0

För att hålla koll på ditt matintag rekommenderar jag att du registerar det under ett par veckor på tex minmat. Det är inte det roligaste men man lär sig vad man kan äta…