Oljefläckar på vattnet i "stolen"?
Pinkar man ut fettet eller??? SKa jag behöva springa till Farbror Drn? Har någon annan upptackt detta eller?
Märkte när jag pinkade att det var precis som nån spillt nåt oljigt i dassvattnet.
Låter konstigt, jag har aldrig varit med om något sådant i alla fall. Ingen aning vad det kan vara.
Är du säker på att du spolade ordentligt sist du gjorde nummer 2? 

Obekant. /SSS

Är det helt enkelt inte ketoner detta då!? D.v.s. icke helt och fullt nedbrytet fett!? (Fast skulle det ha varit det, så skulle väl herr Skaldeman redan påpekat detta!?)
Ketoner är inte fett.
T.ex. aceton är en keton. Acetättiksyra och någon smörsyra hör till dem som bildas i kroppen också om jag minns rätt. Vattenlösliga är de ivf.

Har aldrig orkat läsa på om just det här med ketoner och ketos tidigare. (Verkade så tråkigt också!) Dock gjorde jag ett försök nyligen. Fattade jag så fel då? Är det inte just detta ketoner är - icke helt nedbrytna partiklar som de tidigare inaktiva enzymerna inte till 100 % ännu (innan ämnesomsättningen är fullt inkörd på fettdrift) lyckas bryta ner? Nä. OK. tydligen inte. Fast kan det ändå inte vara en eller annan fettpartikel som även smyger sig ut den vägen, som inte är helt nedbryten, till följd av att fettdriften ännu inte är inkörd!?

Det viktiga är väl att de är vattenlösliga och inte kan lägga sig som en oljefilm.
De har ju inga egenskaper gemensamt med fett, liksom slutprodukterna för "helt" nedbrutet fett, koldioxid och vatten.
Det här påminner mig om när jag var väldigt sjuk. Hade inflammationer i alla leder och gick ned mycket i vikt (44 kg till 178 cm) trots att jag åt "normalt". Jag var tvungen att använda bäcken och när det skulle sköljas ur var det gula fettavlagringar i det. Det enda som tog bort det var varmt varmt vatten och rengöringsmedel. Ingen har kunnat svara på varför det blev så.
Fat in Urine Sediment
Origin:
renal tissue with lipiduria in nephrotic syndrome, diabetes, hyperlipidemia, or after crush injuries
Size:
variable - 2 to 50 um diameter
Appearance:
spherical globules, light yellow or brown, highly refractile
Variable Morphologies:
none
Normal Range:
none
Macroscopic Correlations:
presence of oval fat bodies, fatty casts, or cholesterol crystals
Detection Interferences:
oil or cream lotion contaminants or microscopic immersion oil can be mistaken for fat
Confirmatory Tests:
Sudan or Oil Red O staining for triglycerides; polarizing microscopy
http://www.irisdiagnostics.com/education/reference/clinsig.shtml
Fanns på denna länk--sökte fat in urine, ingen aning om betydelsen dock.
usch det låter allvarligt. jag skulle nog söka vård om jag var du..
dt var alltså i inte i urinen.
Och det har gått över. 

Hmmm.. Jag har märkt det vid tillfällen händer alltså inte varenda gång men då och då så märker jag det. Kanske förklarade fel, oljefilm… Ser mer ut som man spillt en droppe bensin i vattnet. Så där så det blir en liten skimrande liksom. Jag har absolut inga problem eller värk. Går normalt.
Doc???
Jag har så där till och från jag med. Hade det även innan LCHF. Har aldrig vågat undersöka närmare av rädsla för att det är nått allvarligt med njurarna eller nått sånt. 

Jag har också upplevt det här´. Märker det aldrig i stan men på Porta potti i kolonistugan. Jag är ju frisk så jaf bryr mig inte. Jag tror inte det är farligt. Det har inget sammanhang med LCHF för det började ju med först efter kolonisäsongen. Allt kan man inte bli skraj för tänker jag om man för övrigt känner sig frisk.

Ullna och Gluggen.
Tackolov att nån annan sett det med. Var på väg att bli skraj.
Skimrande urin. Vilken lyx! 
Jag minns att när jag började äta så här blev min orin oklar, mjölkig liksom. Tror det har gått över.
OT: Men gud vad jobbig TV-reklamen med ekologiska bönder är! 

#16; -MUUUUU!!!! 
Så där blir det för mig när jag tvättat mig med olja i underlivet. Kanske en lite för enkel förklaring?!

Men det kan jag åxå märka,speciellt om jag inte har kissat på ett tag då är det precis som oljedroppar uppepå.Men jag trodde jag var "normal".
Bookjones
Du får byta packningar i utförsgångarna, så ska du se att det blir bra. Oroa dig inte.

Skaldeman skriver på s. 234 i sin första bok ("Ät dig ner i vikt") att en del teorier gör gällande att man gör sig av med oförbrännt fett varje gång man går på toaletten, när man befinner sig i anpassningsfasen till fettdrift. (Detta nämns i samband med pinkeri, så jag utgår från att det där avses oförbrännt fett som går ute med URINEN…) Skulle det inte kunna ligga någonting i det då!? (Ja, att man kan göra av med sådant, men mer eller mindre från person till person, och olika mycket beroende på exakt vilket stadie man befinner sig i, och vad man ätit och druckit närmaste dagarna…)
Han menar nog stora bu. Är väl därför korvarna flyter så glatt.
vikket skitsnakk…. ;)

#20 Huh?

För mig ser det också ut som om någon har haft i en droppe olja och så har det varit i princip sedan jag startade med lchf (4 mån sen)!!
I övrigt inga missfärgningar, smärta eller annat, utan mår alldeles prima.
Skulle gärna vilja veta varför det är så här?!