Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 800 ggr
[cat_allis]
0

Nying kikar in

Jag heter Catharina och är ny här på kolhydrater - eller jag har varit med en gång för evigheter sen under nåt annat namn som jag inte minns.. Nu heter jag iallafall cat_allis. Glad

Tappade för drygt tre år sen runt 20 kg i vikt med lowcarb-kost som ibland mixades med lite GI-tänk.
Blev sen sjukskriven pga den berömda "väggen" och medicinerade såklart med antidepp-piller. Alla tjugo kilona sitter nu fint tillbaka på min kropp. Är nu tillbaka i arbete, medicinfri och i någorlunda balans med tillvaron - så nu är det dags igen!
Är i skrivande stund på dag två och jag mår SKIT! Innan jag startade hade jag flunsan och levde i princip på saftsoppa och piggelinglass så mitt system är överfullt av socker som ska rensas ut..

Svettas, huvudvärk, lättretad osv.. tur att jag vet att det snart vänder!

Kul att det verkar vara sån livlig aktivitet här nuförtiden!

Hanveden
0

Välkommen!

Ja här är det drag så det räcker nu när anmälan mot  Annika Dahlqvist är avslagen och att rekommendera LCHF till överviktiga och diabetes typ2 patienter är "godkänt" för läkare…

Kolla i tråden Statistik på hur medlemsutvecklingen har tagit fart…

Cool .

Margareta
0

Välkommen tillbaka…

Numer pensionär i Nynäshamn

DrAnna
0

Det här kommer att gå jättefint, du vet ju att sockerabstinensen går över… Glad

Mervi
0

Välkommen! Det tar några dagar att komma över omställningen.

[cat_allis]
0

TAck för välkomnandena!

Inser snabbt hur taskigt jag fungerar idag.. *haha*..
Är på dag tre och inget annat , ni ser jag har ju inte ens koll på hur många dagar jag varit på "avgiftning"!

gordan
0

Jag är inne på dag fyra och har klarat mig lite bättre. Dag två hade jag ont i huvudet, men det kan lika gärna ha berott på inkommande lågtryck. Jag har nog varit barometer i ett tidigare liv. Idag har jag haft lite yrsel, men inte som ett fyllo. Jag är typ2 så det kostar att komma till topp. Vad jag undrar över ( nu blir det skitsnack )  Kan man äta för mkt fett? Jag har inte direkt förstoppning om man säger så. Det finns inte människa född, som på ljudet kan säga om jag levererar från vattenverk eller gasfabrik. Och det är ett sjuhelsikes tryck! Man får va startsnabb. Mitt husband har naturligtvis inga som helst problem. Det är inte jämlikt någonstans. Hade ni det så här i början? Och kan man äta för mkt fett?

magma
0

Välkommen tillbaka!

[cat_allis]
0

Dag fem - tydligen ska jag LIDA ut eländet den här gången..
Gårdagen bättre energi - men så lättretlig.. Jobbar på dagis, så jag behärskade mig bra under dagen - men sen fick familjen ta en rejäl skopa när jag kom hem.. Generad

Nu nyäten frukost som jag inte ville ha - blä för äggröra och skinka..  men den gick ner.. Genomsvettig igen!
Hade kramp i vaderna inatt och hittade faktiskt en burk B-calm i skåpet som jag tagit till frullen nu..
Tänker INTE ge mej, och får väl kanske skylla mig själv som rivstartar såhär. Det ska kännas lixom! Flört

Pasi
0

Välkommen!
Klart det skall kännas….Räcka ut tungan

Margareta
0

HA-ha - Du vet vad du ger dig in i … härlig spirit!

Varför skall man ha det bra om man kan lida lite?

Go on

odezza
0

Ja, det vore synd att inte klaga, som min bror brukar svara då man frågar honom hur han mår… Flört

Lycka till med nystarten!

"still lost in space and time"

[cat_allis]
0

Jaha - lördag och summering av veckan..

En helvetesvecka som jag fullkomligt tillskrivit omställningen..
Ända tills jag matt i benen släpade mej hem från jobbet igårkväll med feberfrossa och kraftig förkylning..
Kanske gick jag ut lite för hårt efter att ha legat jättesjuk för två veckor sen med influensan och följdproblem i örat och infekterat öga..
Är idag "mjuk" i benen och har 38,5 i feber..
Glider över från strikt lowcarb till GI-käk tills jag är frisk. Tror att det frestar på för mycket att försöka tvinga kroppen att ställa om till fettdrift samtidigt som den kämpar med en bacill..

Tänker inte ge mig dock..

odezza
0

Kan nog vara bra att inte belasta kroppen med en alltför stor omställning, om du är sjuk… Krya på dig, och lycka till!

"still lost in space and time"

Margareta
0

Klokt tänkt cat_allis

Aykon
0

Hej! Jag vill bara tala om att jag äntligen tagit mej i hampan och gått med som medlem.Började för fyra veckor sedan lite i det tysta och har tappat 5kg och 10cm i midjemått, och det känns så himla bra. Har varit inne här på sajten flera gånger varje dag, vilket har gjort mej riktigt peppad.

Kram på er!

Margareta
0

Välkommen Aykon och grattis till en kanonstart!

Kul att Du blev medlem - det är mer praktiskt - då syns det vilka trådar man läst!

Annars är ju alla olästa…

Pasi
0

Välkommen Aykon! Det var inga dåliga resultat på första månaden!Cool

magma
0

Välkommen Aykon, och grattis till en bra start!