Wow,det lyckades!
Sitter här med mitt em kaffe som jag avnjuter med en skiva nygräddat cocosbröd och jag säger bara mmmmm!!
Som pålägg har jag bregott och två skivor 33% ost,västgöta kloster, som smälter på det varma brödet! Trodde inte att det skulle smaka så här pass bra som det gör faktiskt. Jippie, nu kan jag äntligen ta mig en macka igen till mitt kaffe! Ska testa andra brödrecept oxå!
Måste ändå fråga er som har erfarenhet av lfch om det är okey att äta en skiva bröd av denna typ per dag utan att " sabba " något…? Hoppas…hoppas…
Åh, jag har inte hängt med alls. Vad är det för recept? Jag vill också ha en macka!!!! :-)

Receptet är från detta forum och det innehåller: 1 dl mandlar,1 dl cocos,100 g fläsksvålar ( jag köpte blå påse på Willys som ser ut som chipspåsar ) ev. lite salt och brödkryddor, och 6 ägg.
Mixa samman allt i matberedaren till en tjock smet låt stå i ca 20-30 min och grädda sen i stekpanna utan fett på medelstark värme. Jag stekte 4 små kakor som jag sen delade i 8 bitar. Gotti gotti!!
Det låter jättegott. Det måste jag testa i helgen!

Lycka till!
Det går väl bra om man får proportionerna fett/prot,/kolh. som man vill och att inte det här "godiset" gör att man petar i sig för mycket kolhydrater.
Jag är hela tiden rädd att "bröd"-ätande ska trigga till annat brödätande, om ni förstår hur jag menar.
Jag skulle säga - räkna på hur många kolhydrater en brödbit innehåller. Funkar det så funkar det, men annars får man äta det mer sällan :)
jag undviker bröd pga att det kan trigga upp ett sug efter mera. En före detta mackoman som jag kan ju komma igång med överätning mycket lätt. Jag bakr mandelbröd/nötbröd till min man och äter det själv väldigt sällan.
Vanligt bröd vill jag inte ens tänka på att äta.

Mmm jag förstår, men ingredienserna är de okey? Eller är det rena rama "godiset" som någon skrev här?

#7 Jag tänkte precis skriva det samma som du skrivit. Men så behövde jag inte det
Jag är också hopplös mackoman, så skulle jag göra sånt här så skulle jag nog åka dit igen. Och det vill jag inte riskera.