Hård i magen
Vad ska jag göra för att inte vara så hård i magen hela tiden?

ät mer fett! 
Och drick mycket vatten.

Jag spetsar lunchen med två matskedar linfrö och ett stort glas vatten. Sedan dess inga problem
Men jag dricker ju vatten hela dagarna. Å mer fett, det är alltså smör vi pratar om då, eller? För grädde å sånt då blir ju ju mer kolhydrater oxå, å jag vill ju gå ner i vikt.
Prova antingen linfrön eller loppfrön.

Jag tycker att min mage funkar bättre när jag börjat med kokosfett i teet, örtte, men linfrön är verkligen ett bra knep.
Själv har jag lätt att bli hård i magen av grädde, så jag ersätter numer en del av grädden mot kokosfett i tex varma drycker och så har jag det i äggmjölken med.
Lycka till!
Jo, men om det krävs grädde för att du ska bli lösare i magen, är det inte värt det då? 
Ost brukar man bli hård i magen av, skippa det om du är hård. Och ät mer smör, olivolja eller kokosfett! :D
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Ät cole-slaw flera gånger om dagen så slipper du problem med magen, dvs. riven rå vitkål med 10% turkisk youghurt eller gräddfil. Glöm inte dricka tillräckligt med vatten. Och inga frö eller fröskal av något slag….
Det är helt onödigt att råka ut för förstoppning!
På vilket sätt märker du av att du är hård i magen? Gör det ont? Eller antar du bara det eftersom du inte behöver gå på toa så ofta? Om det är det sista, så är det helt normalt.
Anders S, alla kan inte äta kol. Jag blir jättedålig i magen av det. Tycker det är jättegott men magplågorna blir som förr i världen. Buller, gaser, svullen, kramper. Tyvärr.

#7 var det mig du menade? =)
Jag blir hård i magen av grädde, därför ersätter jag den. Annars hade jag gärna haft grädde i allt! hihi
#11 Nej, det var inte ett svar till dig. :) Speciellt inte eftersom du skrev att du blev hård i magen av just grädde. 
Annars brukar jag göra så att jag skriver numret på det inlägg jag svarar på OM det inte är det FÖRSTA inlägget jag svarar på. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag skulle föreslå opastöriserade, naturligt syrade grönsaker: små gurkor, surkål, morötter eller någon annan variant. En gurka eller en matsked räcker bra som komplement till exempelvis lunch/middag.
Grönsakerna blir mer lättsmälta, näringsinnehållet bevaras (eller t.o.m. ökar jämfört med de råa, obehandlade grönsakerna) och de innehåller otroliga mängder nyttiga bakterier: en matsked surkål motsvarar en liter yoghurt!
Att äta rå vitkål i mängder är inte särskilt bra, kommer tyvärr inte ihåg varför… Jag får återkomma om det.

#10 och #13
Mervi har du provat med cole-slaw efter du började med LCHF? Matsmältningen fungerar annorlunda när man inte längre äter så mycket kolhydrater. Kunde själv inte heller äta kål innan jag började med lågkolhydratkost.
Kål i olika varianter är en viktig del i många länders traditionella kost. Vitkål är billigt och innehåller en massa nyttiga saker vilket någon har skrivit om i en annan tråd. Fast som allting annat, skulle du ENBART äta vitkål kanske det inte fungerar särskilt bra.
Ulf_S, så du menar att surkål skulle vara bättre. Och andra syrade grönsker. Jag gillar den sura smaken.

Just det,Mervi!
Gillar också den syrliga smaken sedan jag väl vågade smaka för första gången…
Tack, jag måste prova. Var är det bäst att köpa dessa, kanske på någon invandrarbutik.

Tistelvinds syrade grönsaker finns t.ex. på den Konsum jag går till ibland.

Surkål på burk finns nog i vilken butik som helst. Fast kanske kontaminerad med diverse tillsatser.
Hur gör man för att syra själv? Har aldrig provat. Brukar det bli bra?

#12 bra! hihi
Surkål är jättegott, det borde jag veta hur man gör är ju kokerska och allt