Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1490 ggr
CarolineJ
0

den rätta osten

jag älskar mögelost eller ädelost eller vad det nu heter :)

den har en fetthalt på 36%

på datorn har jag den gamla ver. av calcounter och när jag ska lägga till vad jag äter så finns där bara (i den matlistan) ädelost 30% så jag tänkte lägga till den nya varan men eftersom jag köpt min ost i delikatessen på coop så står där bara fetthalt. inget om protein eller kolisar.

så jag undrar om ni äter nån blåmögelost med 36% fett som vet ungefär hur många % eller gram per 100 gram protein och kolhydrater där e. jag har förresten också letat på fineli men utan resultat

CarolineJ
0

puttar upp lite.

Wildrat
0

Finns inte på SLV heller? En del saker kan vara lite svåra att hitta på fineli då de kallas nåt annat på finlandssvenskan än här i sverige…

gammelmor
0

I sådana fall brukar jag titta på "Livsmedel, klassvis", (på fineli) alltså ost och använda siffrorna för den som passar bäst. Det är ju inte sååå noga, eller?

CarolineJ
0

hittade inget på SLV

Jennix
0

Ingen aning tyvärr.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

molana
0

På Finell fins på ost längst ner vitmögel/blåmögel typ castello.kolla där.Inga kolhydtater.

molana
0

Hittade du osten?

CarolineJ
0

nä men jag gick ner på coop och frågade.

då sa kvinnan det jag ville veta och sen sa hon också att lite längre ner i disken fanns lightprodukter. jag sa skrattande nej tack och gick därifrån… hon va också väldigt överviktig men hon verkar tro på light. ska bli kul att gå ner där en gång i veckan, köpa min feta ost och samtidigt bli smalare och smalare. då kan hon stå där med sina light-ostar hehe.

hade hon inte använt en sarkastisk ton mot mig så hade jag istället varit snäll och tipsat henne om lchf men men…

DrAnna
0

Vad fick du för resultat på innehållet? undrar en nyfiken

molana
0
molana
0

Det gick ju.Hurra!

CarolineJ
0

per 100g: 36g fett, 18g protein och 1g kolhydrater

navarro
0

Stå på dig Carolina! Eftersom hon kommenterade ditt val av ost och att det finns light, kan ju du upplysa lite vänligt om att Socialstyrelsen godkänt fett och protein som lämplig kost för överviktiga. Jag tror att det är många som inte vet om detta ännu på grund av ointresse, eftersom dom kanske försökt mycket och aldrig lyckats.

Brynhilde
0

Jag gillar också mögelost. Är nyfiken på vad den sorten heter som du köper.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Cowboy
0

Om det är Kvibille ädelost så finns det ju en gräddädel också.

Clara41
0

På konsum finns Ekologisk Blå Kornblomst 36% som innehåller per 100 gram:

Energi 387 kcal-1618 kj
Protein 17 g
Kolhydrat 1g
Fett 36 g

Den är mycket god

SannaLainen
0

dom brukar inte ha mer en 1g kollisar ! =)