Tveksam, deppig och fundersam....
Har kört med diet i några dagar nu och tankarna smyger på så sakteliga… Har ju kört med LC förr och vet att det fungerar men då åt jag mindre fett. I 2 dagar nu har jag sprunget mellan lakanen och toan… Lös i magen som det värsta Niagarafallet, svettas, fryser, illamående och allmänt säckig. Funderar på om detta är modellen för mig eller om jag har tagit mig vatten över huvudet… Kanske LC är bättre? Får för mig att det är allt fett som ställer till det för mig… Mådde bättre förra gången. Tristare och tråkigare mat men… Usch! Humöret och beslutsamheten pendlar åt alla de håll som finns och aldrig är de på samma ställe samtidigt. :-(
Avskyr att ge upp men just ikväll känns det som att jag vänder tillbaka till det jag hade inom LC. Fy vale vad less jag blir! Känner mig rätt velig och vimsig… PMS och övergångsålder på samma gång känns det som! Urk, vad jag spyr ut en massa gnäll nu men det känns faktiskt bra. :-)
Har du/ni orkat läsa detta ynk över en tveksam själ med beslutsångest så har ni gjort det bra! Som det mesta brukar bli, så är det säkert bättre i morgon… Men nu är det skit!!!!

Hej skruttis!
Känner igen mig i din beslutsångest. Själv hade jag mycket ångest de första dagarna och undrade vad det var jag hade gett mig in på. Ska man verkligen äta så mycket fett…vi som har stora hjärtproblem i släkten…Fick även känslor av sorg över att inte kunna äta socker osv. Nu har jag hållit på i bara 10 dgr så jag är verkligen ny i det här tänket men tycker att det går lättare och lättare för varje dag nu. Men visst är jag lite orolig över fettet och hjärtat…
Min problemmage har varit lugn och fin förutom igår när jag fick en något så vidrig magknip jag inte känt på länge medföljande "racerbajs"!!
Fick panikkänslor typ: jaha,vad har jag nu ställt till med,nu är magen sabbad osv men den lugnade ner sig sen.
Jag tror du är i ett övergångsläge nu som snart stabiliserar sig. Och är det inget som funkar för en så är det ju bara att sluta eller hur? Man måste ju våga testa saker för att se om det fungerar ( Ska jag säga som är feg och har ångest inför det mesta! ) Styrkekramar från miagumman
Det kan ju även vara en bacill som hoppat på dig? Om inte, så kan du ju prova att dra ned på fettet, öka grönsakerna och när du mår bra så kan du- om du vill- öka gradvis och inte ta hela processen i ett enda steg utan i många små. En del behöver en längre tillvänjningsperiod. Hoppas du snart mår bättre!
Tror som #2 att det inte är maten som du har problem med, utan att du har råkat på någon sjukom samtidigt av en slump. Hoppas du blir bättre snart!
Hur mycket fett äter ni?
Väljer man feta bitar av kött/fisk och tillagar dem i smör, behöver man inte vräka på så mycket mer fett.
Det kan ju vara måtta även med det?
Numer pensionär i Nynäshamn
Kunde inte sova så jag hoppade in för en stund, så nu sitter jag och läser vad ni har skrivit. Kan kanske vara en bacill vid fel tidpunkt? Jag vet inte… Men samtidigt så är jag ju inte van allt fett… Äsch! Jag ändrar om lite i kastrullerna så får jag se vad som händer…. Kan ju inte bli värre än vad det är, tycker jag.
*1 Ja du, Miagumman! Visst funderar jag och jag känner igen mig i det du skriver… Får ta en dag i taget…
Nu ska jag i vart fall se om jag kan somna en stund…
God natt, Flickor och Pojkar!
Jag kände mig allmänt taskig igår. Igår morse tog jag för första gången kokosolja i mitt te och jag fick en gräslig magknip, jag blev illamående och hungrig samtidigt. Senare under kvällen lättade det. Och idag..rejser på toa och det bubblar fortfarande litegrann. Jag stekte ett par LC-korvar i olja och kokosfett till lunch. Och inte för att äckla (jo, lite *S*)så luktade det kokos inne på toa efter mitt besök… Kanske jag inte ska äta kokosolja?! Är det andra som har haft liknande problem?
aswedishsmorgasbord.com
Kokosoljan får man vänja sig vid, ta lite i början och öka successivt, alla tål inte lika mycket, det är ju 100% fett.
säger som Margareta, ät fet kött och fisk så behöver man inte tillsätta mera fett. Jag tar lite smör till kycklingen då den inte är så fet men att ösa på i början kan ge illamående och diarre.

#6 Ta det varligt med kokosfett. Själv så får jag ont i mage och rygg en liten stund efter att jag ätit kokosfett. Så jag undviker det ett tag så får vi se.
Två teskedar kokosfett, en förmiddag en eftermiddag= OK. Tre teskedar ger diarré för mig. Utan kokosoljan blir jag hård i magen..Det gällar att vara lagom!
Hm…. Har nog varit lite överambitiös med fettet verkar det som. :-) Ska dra ner på det och se vad som händer. Detta är ju skitjobbigt! (Vad dubbelbottnat DET blev nu då
)
Våra kroppar är ju olika. Mår du inte bra och funderar på att lägga av så är det väl vettigare att dra ner på fettet en period och trappa upp lite försiktigare?
Jag försöker lyssna på min kropp nu och då menar jag inte det "bara" som en klyscha. I och med att jag för dagbok nu på vad jag äter så kan jag ju lätt se om något jag stoppar i munnen påverkar hur kroppen mår. Även små signaler försöker jag uppmärksamma.
Inte det allra lättaste efter alla år som man bara tagit kroppen för given, att den skall finnas där och funka någorlunda utan en tanke på om något man stoppat i sig är bra eller dåligt.
Mår jag sämre av något så noterar jag det och är uppmärksam nästa gång jag stoppar det i munnen om samma reaktion dyker upp igen.
*11 Jag ska tänka på det… Har nog startat lite väl häftigt och kanske vid en liten fel tidpunkt. Håller på att sluta röka också, det går faktiskt rätt bra men kroppen reagerar u ändå. Har varitrökfrin i snart 2 månader så jag antar att det händer mycket i systemet just nu. Ska ta det lite försiktigt ett tag nu och se vad som händer. I värsta fall får jag väl skaffa en hörapparat! 

Vad duktig du är Skruttis!! Det blev nog lite too much för din kropp. Ta det piano med fettet ett par dar skall du se att det går bättre sen. Jag fick lite gallkänningar. Men då hjälpte Mariatistelolja ifall du skulle få sådana problem.
Tack Ullna! Fast jag känner mig inte SÅ duktig… Ärligt talat så satt jag i bilen en dag och bara kände att nu får det vara nog! Tog paketet och slängde ut skiten genom fönstert… Och på den vägen är det! :-) Blev bara less… Tänk om jag kunde få samma känsla för maten, då skulle det inte vara så knöligt.
Svårt att slänga maten genom bilfönstret Skruttis…
Jag förstår vad du menar - men mat måste vi ha och då får man lära sig förstå vad man fungerar på.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag tycker du är duktig som har klarat dig utan cigaretter i två månader.
Tack Mervi! Känner hur kroppen börjar repa sig… Lättare att andas, lukter och allmänt fräschare. (felstavat??) Konstigt nog så saknar jag dom inte ens… Tänk, efter nästan 35 år. 
*18 Tack! Den har jag norpat från en kompis.. :-)