Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 3152 ggr
folke
0

Spenat & Bacon

Hoppas detta är billigt i Sverige också ??

Jag steker 200gram baconsnittar (tror de heter så, små strimlor av bacon) i lite smör.

Värmer upp 250 g fryst spenat.

Kryddar med vitlök och lite peppar.

Tippar i de stekta baconbitarna i spenaten med allt fett som blivit i stekpannan…

MUMS !!  Skrattande 

Obs,…  det blir salt från baconet, så vänta med saltet tills röran är klar…

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Gittan-Xyz
0

Vilken jättebra snabbrätt när man kommer hem sent från jobbet och är vråååålhungrig! (Själv lägger jag alltid bacon i blöt för att bli av med både salt och den cancerframkallande nitriten.)

tamari
0

Kanske detta kunde vara min lunch, som jag tycker att jag aldrig hinner med!

Mervi
0

Låter jättegott och går snabbt, perfekt!!!!

LC-Skorpionen
0

Testade detta till lunch! Supergott! Fast jag hade i en klick philadelphiaost också!

Tack för tipset!

korseett
0

det här ska jag verkligen testa. Min spenat har en benägenhet att bli kvar i frysen annarsFundersam

Mervi
0

Spenat och philadelphiaost passa ihop! Det brukar jag har till laxen.

LC-Skorpionen
0

Mervi: jag med! Flört Älskar spenat. Har t.o.m. lyckats fått sambon som "hatar" spenat att äta med philadelphia (och då blir det inga småportioner heller…)

SannaLainen
0

Ja eller varför inte göra klassiska spenatsoppan med löskokta ägg :P Mums

DrAnna
0

OJSÅGOTT!!!  Spenat i alla varianter trivs vi med här hemma. kul med nya enkla tips.

PS. Maken som tidigare hatade spenatsoppa och spenatstuvning äter detta nu efetrsom det troligen var mjölrdningen som var läskig (gammla skolmaten ni vet!)Glad

Margareta
0

Min döttrar fullkomligt älskar spenat - de har nog aldrig behövt äta den mjölredda - så det kan nog stämma

Numer pensionär i Nynäshamn