Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 1425 ggr
Clara41
0

Vad göra med kotlettben?

Ska göra Umbra55:s kotletter i långpanna i dag. Ville festa ordentligt och inhandlade i Hötorgshallen i Stockholm kotletter från Svenska gårdar. Har aldrig köpt så fina kotletter tidigare och kan inte heller påminna mig att jag sett en sådan fettrand tidigare. Svålen fanns med. Oj vad spännande!

Benfria kotletter fanns inte så min undran nu är vad göra med benen som jag fick med separat. Kan man göra annat än buljong? Har någon ett förslag?

Skadlig
0

Om det finns något kött kvar på dem så kanske du kan sätta dem i ugnen och äta dem som revben men jag hade nog röstat för att göra buljong av dem.

Mycket nyttigare än den man köper i affären och riktigt fet och fin. Amiechan har ett recept som ligger och skräpar någonstans på siten. Alternativt så finns det på hennes blogg.

Det tar tid att göra men mestadels så sköter den sig själv. Bra projekt för en söndag alltså :)

Clara41
0

Tack, nu har jag kontaktat Amiechan för att kanske få receptet!

Trevlig helg!

Skadlig
0

Amiechan ligger hemma och vilar sig och lär behöva några dagar på sig för att komma ikapp. Först ska jag tvinga henne att läsa allt jag har skrivit de senste dagarna men här är länken till hennes blogginlägg. Den ligger på forumet också men den här var lättare för mig att hitta :)

Trevlig helg du med :)

Clara41
0

Härligt, nu blir det buljongkok i helgen!

Margareta
0

Amiechans buljong ligger bland recepten under Artiklar - eftersom det är med bilder.

Numer pensionär i Nynäshamn

Clara41
0

Tack, bra att veta för en nykomling!