Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 941 ggr
morefat-lessfat
0

Här ett tips på "snabbmat"

Ville bara tipsa er om snabblagad mat.

Cevapcici- djupfrysta, finns på Netto och Lidl. Jag brukar köpa dom på Netto, 39 kr för 900 gram eller 1 kg, minns inte riktigt.Det är som kryddstarka järpar ungefär, ganska så goda. Innehåller bara 1 % kolhydrater.

Det tar ca 5 minuter att steka dom i stekpannan. Jag brukar äta dom med bearnaisesås eller majonäs. Har alltid sådana hemma i frysen.

blodtopp
0

De har jag glömt bort! De är jättegoda =)

Wildrat
0

Hade funderingar på att göra egna… Kanske man inte behöver då Skrattande.

Rita-S
0

Tullips hamburgare även är nåt av det bästa som finns, gubben stekar ofta och äter 2 och 2 med ost mellan och enbart det, , ligger på mindre enn 1 gram kolhydrat per 100 gram hamburgare, och tar även det typ 10 minuter :) Själv brukar jag lyxa till med några strimler med rå kål och paprika brevid

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

morefat-lessfat
0

Ja, hamburgare brukar jag också göra. Har hamburgerdressing mellan 2 skivor hamburgare och ost och senap ovanpå. Väldigt mycket samma smak som vanliga hamburgare med bröd tack vare hamburgerdressingen. Gott.

Mervi
0

Jag brukar steka lax-portionsbitar, de frysta, i smör. Jättesnabbt och enkelt.

marimu
0

Snabbtina portionsbitar av lax, de utan skinn och ben, i ljummet vatten. Skiva sen lagom tunt. Doppa bitarna i japansk sojasås, ha gärna i lite risvinäger, ät och njut! Det blir en variant av sashimi.

Ett annat förslag. Skär portionsbitarna i små bitar. Marinera i en blandning av japansk sojasås, risvinäger och hackad purjolök. Ha gärna i några matskedar kim chee, finns att köpa hos hälsokosten bl.a.

Rita-S
0

Stekad falukorv med lök och tomater stekade tilsammans är en annan snabb-grej gubben ofta stekar sig. :)

jag tyr till broccoli och blomkål dampad i smör, med en god klick smör på, gjärna med en skiva kallt kött brevid

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida.