Kalle och chokladfabriken
Venuseva har gett mig (oss alla egentligen) ett recept med ägg/chokladpulver/smör och vatten. Jag har i lite vaniljpulver också.
När jag såg Kalle och chokladfabriken för första gången, så blev jag SÅ sugen på att få dricka ur chokladfloden som fanns där! TÄNK, att bara få sörpla i sig choklad utan att känna sig skyldig! Jag har alltid varit svag för just ljus choklad.
Men så kom Venuseva in i mitt liv, så att säga och ger mig det här receptet. Gudskelov utan någon grädde!
När jag drack det för första gången, kändes det som om jag drack ur chokladfloden i Kalle och chokladfabriken!!! Min dröm hade besannats!
Nu dricker jag det UTAN dåligt samvete. Inga praliner eller något annat onyttigt har kommit över mina läppar sen jag började med den drycken.
Ville bara dela med mig av nåt kul och underbart!
// Shintaida
Receptet lades faktiskt in först av Bookjones. Äras den som äras bör.

Härligt Shintaida - jag blev glad bara av att läsa ditt inlägg! 
#1 Mona-Stina
Ja, det håller jag med om - äras den som äras bör!
Bookjones - tack för ett gott recept!
Men JAG fick det av Venuseva….i vilket fall som helst, så är det GOTT!
// Shintaida
Låter härligt
Var kan jag hitta receptet?
Medlem sök på äggmjölk tror jag den heter :)
#4 Medlem!
Här kommer receptet:
Gör en choklad-ägg dryck av 1 ägg, 1 msk kakao, valfritt fett av smör/kokosfett c:a 25-50gr, hälften av varje kanske, 2,5dl kokhett vatten. Mixa fett och ägg och kakao och häll på det kokande vattnet och mixa lite till och drick och njut. Upprepa detta varje dag till du fått nog!
// Shintaida
Tack för receptet. Det är också lätt att göra. Med vad sötar ni den med?
Jag har provat stevia och tycker inte den sötar. Jag får mest besk smak och absolut inte sötma.
Jag sötar inte alls, tycker inte jag behöver det. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hur underbar är inte denna dryck! Som vilken annan chokladdryck som helst. Underbart goood 
Åh nu blev jag sugen på den. Skall testats ikväll 
Sötar inte det behövs inte. Har vaniljpulver i, det räcker. Men oj så matt man blir. Har upptäckt att överbliven skvätt inte kan lagras i kylen, det blir konstiga geléaktiga klumpar. får ha den på bänken, tills jag dricker den igen. jag läste i en annan tråd att den inte kan förvaras i termos heller.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Hmm, jag förvarar den i kylskåpet och värmer på i en kastrull. Det funkar utmärkt! De "geleeiga klumparna", är inte det bara fettet som stelnat? Jag får som vita, små avlånga klumpar ovanpå men de smälter ju igen när drycken värms.
Kalle och chokladfabriken är ju en…intressant…film. Diggar Depp stenhårt…han vet att välja sina filmer han! 
Själv drömde jag mig barndomen igenom, om att få ha det som Krakel Spektakel när han köpte en hel godiskiosk. Oj, vad jag tittade i den boken, läste den om o om igen! 

MaMaMade… Jag bad ungarna om en Johnny Depp poster att hänga i mitt rum när jag fyllde år sist. Fick ingen, de tyckte jag var fööör fjompig. Tycker han är så vacker!
Shintaida har rätt. Drycken är så god att man får dåligt samvete.
Boken ær mycket bættre æn filmen om ni vill veta :) Roald Dahl heter førfattarnen. Massa hærliga bøcker har han skrivit!
Førøvrigt har jag inte vågat mig på att testa den dær æggmjølken æn haha. Spec med chokladsmak ær jag nyfiken på!
Testa Royal…den är kanon! Imorse drack jag, Minstan o Guben den utan vaniljsocker, bara 100% cacao + 1 bit choklad. Vi kämpar oss ner mot osötat. Dotra halsade o sa namnam! 
Imorgon funderar jag på en chai-variant till em-fika…
Det behövs inget sött om man köper det bästa kakaopulvret, kostar bara ca 30 kr för ett hekto. Inte särskilt dyrt i förhållande till att det smakar så gott.
I Stockholm finns flera chokladfabriker/tillverkare på flera ställen. Sök i google så hittar ni flera stycken. E-handel tror jag de flesta har dessutom. En chokladfabrik finns på Södermalm, nära Slussen, men det finns fler. (Inget jäv)
Mamamade - Den verkar gå att variera i det oændliga! Chai variant læt inte illa!
Jo jag veet jag borde :P Bara det att jag bor och jobab rpå ett hotell nu, kan inte med att stælla mig i køket och fixa ihop det dær och alla kommer glo haha!
Hmm kanske skulle smita till køket nu nær det ær tomt!? :D
Mina döttrar är uppfödda på sockervatten under sitt första levnadsår på barnhemmen, så de är väldigt sockerbenägna. Vi har kommit långt i avvänjningen nu men storasyster är mer fast i "missbruket" än vad lillasyster är. Men ge mig ett år till o jag tror att jag har fått bukt m det värsta.
E-handeln är en gåva att glädjas över…tyvärr är vi i den ek situationen att vi måste tänka oss för innan vi köper ngt, vad det än vara månde. Försöker handla ekologiskt o nyttigt så långt det går men vi har mkt emot oss. Förhoppningsvis lossnar det på ngt år el två…
Royal; jag borde varit du nu…gillar att chockera lite o vara tvärsemot… 
Duktig du ær som tar tag i dina barns sockersug! Førstår hur svårt de kan vara att stå emot tjatet varje dag. Bara slænga åt dem kex, saft, glass någon dag nær man bara inte orkar. Lycka till! Och dina barn kommer ju vara tacksamma i framtiden om inte annat :)
Låter såå intressant ska prova i morgon, är sugen på choklad jämt.
Okej MaMaMade, du får allt komma hit och gøra lite ægg-mjølkgrædde till mig.. Har forf inte vågat mig på det :P
*Skandal*, Royal…*skandal*! 
Skulle gärna ta en helg på hotell…utan barn sa jag va´!? O jag gillar Norge…hmmm… 
Jag veeet jag ær en mes!
Hm vi kan ju byta? Jag tar dina barn och din æggmjølk en helg så kan du bo på mitt hotell.
Obs! Varning hær finns en massa frestelser, lyxiga desserter, choklad, kylar fulla med no no no:s.
Tycker också att Kalle och chokladfabriken var en av de mest spännande böcker som jag läste högt för min dotter när hon var yngre. Har inte sett filmen. Men nu när ni snackar om Johnny Depp är det väl ett måste.
Tack Shintalda. Skrev ju om drycken till dig för jag kände så starkt att du verkligen behövde den. Glad att det föll väl ut. Skall dricka en chokladvariant idag efter middagen, för det blev för nära inpå middagen nu när jag kom hem och kände att jag ville ha det.

# Bookjones, sicka barn du har. Skulle min mamma efterlysa en Deep bild skulle hon få en på en gång, hade också införskaffat en till mig själv på samma gång 
Johnny Deep är ju bara för sexig, vacker, spännande, kunnig, fascinerande och finns massa mer ord att beskriva karln på men man kan avsluta med *dregel* ;)
#27 Bara du låter bli Guben så…
#29 Men han har dålig smak när det gäller kvinnor…när *jag* finns!!!
#30 Jag har en egen karl så det ska nog gå bra ;D