Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2158 ggr
ullna
0

Stevia Rebaudiana = Sötflockel = Sockerplanta

Ser att både Impecta säljer fr under namnet Sockerplanta och Frö med Posten under namnet Sötflockel.

Går att odla inomhus och utomhus som 1-åring då den är frostkänslig.

Wildrat
0

Hmmm, vore intressant men jag har ingen trädgård bara en ogästvänlig balkong…

Mona-Stina
0

Jag har provat sätta sådana frön, hos mig har dom inte tagit sig. Kanske man skulle prova igen.

Margareta
0

En ogästvänlig balkong måste väl räcka Wildrat - tänk så gästvänlig den blir med en liten kruka Stevia…

TAck för påminnelsen - borde ägna mig åt Trädgård iFokus istället för KiF - det är liksom dags att bestämma sig!

Numer pensionär i Nynäshamn

ullna
0

Wildrat! Men en fönsterbräda har du väl! Prova med ett minidrivhus och ett par torvbriketter som du vattnar upp. Sedan driver du fröerna tills dom inte får plats i mindrivhuset längre. Då planterar du om i större krukor som du ställer i fönstret. När det blir varmt ute flyttar du ut dem på din ogästvänliga balkong.

marimu
0

Jag sådde i våras, hade dem inomhus under lysrör och de växte bra. Satte ut dem på balkongen på sommaren, torkade bladen på hösten. Sparade dock inte plantorna inomhus. Har inte provat att pulverisera dem ännu eftersom jag har en burk Steviapulver.

navarro
0

Margareta du behövs här! Du får ägna dig åt bägge sajterna i fortsattningen också.

Wildrat
0

Balkongen är ogästvänlig eftersom den är i söderläge och inte har nåt tak. Jag skulle lika gärna kunna vara utan balkong eftersom man ändå inte kan vara därute…

Fönsterbräda skulle väl funka, får se om jag tar mig i kragen…

Laurel
0

Är det någon som vet om fröna finns i handeln eller är man tvungen att beställa på nätet?

Margareta
0

Impecta är enda stället jag hittat dem på - men ring runt och fråga vetja? Någon kanske tar in.

Numer pensionär i Nynäshamn

ullna
0

Laurel, vet ej eftersom de är nya för året och i affärerna finns inget ännu så länge. Varför är det så besvärligt att handla på webshop då? Jag handlar massor på Internet och det funkar förträfflgt. Portot på Frö med Posten är inte heller så farligt.

Gronstedt
0

Plantor finns ibland i handelsträdgårdar och liknande, men frön har jag inte sett annat än hos Impecta.

marimu
0

Förra året köpte jag frön från Weibulls och Örtagårdens fröer. Ser att även Runåbergs har fröer.