Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 410 ggr
Diamanten
0

Presentation av en "nying" !

Hejsan, Karina heter jag men kallar mig Diamanten (favoritsten)Glad. Här kommer lite om mig: I 15 årsåldern började jag hetsäta och levde ömsom på massor av mat, oftast mkt socker och fett i, ömsom svälddiet. Höll på så i drygt 15 år, man kan säga att maten styrde mitt liv. Viktväktarna har jag säkert besökt ett tiotal gånger för att vara med ett par tre veckor. VV var alldelse för matfixerat och tillåtet för mig. Tex. fick man äta obegränsat med frukt och det resulterade i att jag kunde sätta i mig 10 frukter på en dag. Godis var också tillåtet inom pointmängden och det slank självklart ner en två ggr per vecka.

Upptäckte för ett par år sedan GI och det är verkligen en kost för mig. Jag har i det närmaste slutat med frukt, kolhydrater i form av bröd, pasta, ris etc. Visst jag har återfall men oftast pga bjudningar mm. Det positiva med den här kosten är att jag har en mkt bättre hy, ser snyggare och fräschare ut, piggare, mina pms besvär är inte lika tydligare, har ett jämnare humör och tänker inte på mat jämt och ständigt.

Jag önskar att jag vetat om detta sätt att äta då jag i yngre år blev matmissbrukare. Vill tillägga att jag är inte lika strikt som vissa är här. Tror att kosten är individuell och att det tar ett tag innan man kommer fram till vad man kan äta och inte. Tex. så kan jag äta mkt vitkål och en hel del morötter men ost måste jag vara mer restrektiv med. Likaså grädde det fungerar inte på mig.

Det var lite om mig! Känner mig glad som funnit denna sida och jag kommer säkert skriva mer framöver.

Mvh/Diamanten

Margareta
0

Välkommen hit! Vitsen är att man finner sin egen väg. Det fungerar inte annars.

Lycka till!

Numer pensionär i Nynäshamn

MaMaMade
0

Hej o varmt välkommen hit!

miagumman
0

Välkommen Diamanten! Glad Det här forumet är suveränt för oss nybörjare. Många vänliga människor med erfarenhet av lchf som snabbt svarar på alla våra frågor och funderingar. Kan det bli bättre!

Mervi
0

Välkommen hit!

molana
0

Välkommen! Håller med om det som blivit sagts här ovan.

Diamanten
0

Tack snälla känner mig mer än välkommen *ler*..

Tizia
0

Hej och välkommen Skrattande

clajo
0

Välkommen - det är trevligt med diamanter!

Frualbertsson
0

Välkommen Diamanten! Kul att se att det hela tiden kommer nytt folk hit! =)

Brynhilde
0

Välkommen hit och lycka till.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...