Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1896 ggr
Jennix
0

OT - lägenhet i Karlstad

OBS, detta har inget med Lowcarb att göra. OT = Off Topic.

Som vissa av er vet så letar jag lägenhet i Karlstad. Det verkar finnas en hel del att välja på men jag vet ju inte så mycket om staden så jag vill ha lite råd o tips! Skrattande

Jag ska visserligen studera men är 34 och ingen partynisse. Tvärtom, jag vill gärna bo i ett LUGNT område där det inte är nåt stök, lugnt och skönt, gärna nära naturen, skogsområde eller dyligt.

Bra buss-förbindelser då jag inte har bil.

Inte för dyrt, gärna billigt men fin lägenhet.

Är detta en utopi eller vad tror ni som bor/besöker Karlstad? Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mervi
0

Lycka till!

korseett
0

det är definitivt inte utopi. Flera bostadsområden med lägenheter har det lugnt men håll dig ifrån Kronoparken om du vill få lite ro omkring dig. Är inte så bevandrad var det finns bra lägenheter men det finns ju riktiga karlstadbor här så de kan nog svara

molana
0

Hoppas Du hittar ett nytt boende som passar Dig.

Håller tummarna.

Jennix
0

Tack snälla! Vet ni nån som bor i Karlstad, kanske ni kan fråga dom? :)

#2  OK, inte Kronoparken alltså. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

korseett
0

doc bor väl i Karlstad och kollar du värmlandstråden så har flera gett sig till känna. Gamlingen är också Karlstadbo

blodtopp
0

Om du inte har nåt emot att åka buss en bit, så finns det gott om lediga lägenheter i Kristinehamn. Dvs här där jag bor ca 4.5 mil från Karlstad. Om det inte finns nåt i Karlstad menar jag Flört

Jennix
0

#6  Ahh, det klart! Glad Tack för tipset! Du måste ju vara med på nån träff du, vi borde ordna en. Glad

Det verkar finnas bra med lägenheter i Karlstad, jag ska bara se vilket område jag ska fokusera på också… Borde med andra ord åka dit och besöka stan!Skrattande

blodtopp
0

Ja klart jag kommer om det blir en träff Glad Om jag 'törs' ;o)

Jo, jag tror nog att det finns lediga lägenheter i K-stad, men som sagt. Välj bort Kronoparken… Fast det är nog billigare här i stan Flört

Jennix
0

#8  Joo, det kan jag tänka mig, att hyran är billigare i Kristinehamn alltså… Men då måste jag ju skaffa busskort. Vilket iofs jag kanske måste ändå…

Hmm, det tål att tänkas på. :)

Men det är väl också så att bor man i utkanten av Karlstad så blir det billigare hyra också? :)

blodtopp
0

Hur går det Jennix? Nyfis här ju  Räcka ut tungan

Jennix
0

Jag har en bekant som har lovat att köra mig till Karlstad någon helg så kan vi kolla runt på olika områden. Hon är uppvuxen i Karlstad så hon vet ju lite iallafall.

Jag ser fram emot att ha en träff i Karlstad eller så, det vore så kul att träffa flera från forumet! :)

korseett
0

har hört efter nu och Rud, Färjestad och Norrstrand ligger nära Universitet och är lugna områden och Haga likaså men ligger mer inne i stan. Gruvlyckan, Våxnäs och Lamberget tyckte den jag pratade med, var inga roliga områden.

Jennix
0

Tack snälla, korsett! :) Alla tips och åsikter hjälper. :)

korseett
0

Rud är tydligen som Kronoparken numer fick jag reda på. inget jättelugnt område.

navarro
0

Jag älskar Orrholmen. Gatan går under holmen, som år bilfri och du kan åka buss ända fram till ingången och ta hissen upp. Nästan alla lägenheter har utsikt över Vänern. Jättefina promenadrundor kan du göra. Oändliga ytor att njuta av med grillplatser vid vattnet etc.