De 2 först dagarna...
Nu har jag gått på denna kost i två dagar och känner mig…
- Vid lunchtid igår kände jag mig inte direkt hungrig. Jag kan väl äta, men jag måste inte var den spontana känslan. Då åt jag scrambled eggs och bacon med tomater och ost till frukost.
- Idag känns det, nu efter middagen att jag inte blir proppmätt, snarare omätt som någon tidigare kallat det. Smaken på tungan mellan måltider har bytts ut från lite söt till en smör(jd) känsla. Svårt att beskriva, jag inbillar mig säkert.
"Ohungrig" tror jag jag skulle kalla det, en ganska angenäm känsla för oss som oftast gått med "sug" efter olika saker. Möjligen kan den där konstiga känslan i munnen bero på en ovan eller för stor mängd fett(?)

Förut njöt jag under måltiderna, unnade jag mig lite det och lite det.
Numera njuter jag mellan måltiderna, alltså hela dagen, och jag behöver inte unna mig, eller belöna mig.
Man blir nöjd på den här maten
Jag är nöjd även om det smakar "metall just nu" i munnen. Skulle bli godare om det var smörsmak jag haft
Jag är inte längre sugen på något mellan måltiderna, äter bara tre mål om dagen. Förr åt jag konstant. Det kändes som om mitt sug aldrig tog slut.
Man kan uppleva lite konstiga förnimmelser i munnen både i början och periodvis under resans gång.
Bli inte heller förvånad om smaklökarna ändrar sig så småningom. Tidigare var jag ett saltfreak men nu kan jag ibland tycka saker smakar alldeles för salt.

Börjat ät den här maten idag känner mig redan smörig i munnen, det är rätt gott .
solomon - det är inte ketoskänslan du börjat få redan?
Det har gått fort i så fall - men varför inte?
Numer pensionär i Nynäshamn

Samma här. Efter min nu 1½ vecka på LCHF (fast utan kött) så kvarstår den, den plötsligt påkomna oljiga-smöriga känslan som satte sig i mun och tunga. Märkte det omedelbart första och andra dagen och tänkte att då ska det nog vara så. Men inte sett något skrivet om det på de av nätets LCHF-sidor jag plöjt igenom, inte förrän nu när du tog upp det salomon. Men då är det nog i alla fall inte inbillning varken för dig eller mig. Skrev visst oljiga-smöriga känslan i brist på ett bättre ord, men det är nog inte en känsla då, utan ett faktum.
Den ohungriga känslan du beskriver solomon - upplever jag själv som ett problem ibland - jag kan glömma bort att äta om jag egentligen inte har tid.
Numer pensionär i Nynäshamn