Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3918 ggr
gamlingen
0

Hur mycket vatten per dag?

Man skall ju dricka rätt mycket har jag förstått, men ungefär hur mycket dricker ni per dag?

Medlem
0

Jag dricker cirka 2-2,5 liter per dag. Jag har kommit fram till att det är bäst att lyssna på kroppen så jag dricker när jag känner mig törstig.

Wildrat
0

Jag kan inte dricka mer än ca 1 liter (förutom det som finns i mat och the) utan att det rinner över…

Har aldrig kunnat dricka mycket.

ullna
0

Det har varit lite modefrågor det där också. Ett tag skulle man dricka så jättemycket och speciellt när man satt framför dator. Jag har själv haft lite svårt för att bälg i mig vatten och gå omkring med en kluckande mage. Allt man äter innehåller ju också vatten. Sen var det inte så bra att dricka så mycket helt plötsligt.

Jag har helt enkelt svårt att föreställa mig att man kan dricka för lite i ett land som inte har vattenbrist.

En grundinställning är iallafall att urinen inte skall vara mörk utan ljusgul.

Var det till någon ledning?

boiblg
0

Hej på er .Har bara en stilla undran varför ingen dricker kolsyrat vatten…är det inte bra vid LDHF kost??

Pasi
0

#4 Onödigt.Glad
Köpevatten är ju vanligt kommunalvatten som har transporterats och därför förstör miljön. Många dricker nog hemkolsyrat…själv föredrar jag naturell á lá kran.

shintaida
0

Jag har en läskmaskin som jag kolsyrar vanligt vatten i. Tar inga tillsatser till. Tycker det är godare med kolsyra i, när jag ändå har en kolsyremaskin hemma, kan jag lika väl använda den.

// Shintaida

Skaldeman
0

Jag dricker när jag är törstig och äter när jag är hungrig. Det är det som törst- och hungersignaler är till för.

Sten Sture

Mervi
0

Jag dricker ofta för lite, glömmer liksom bort det. Kolsyrat har jag slutat med för jag blir så mätt av det. Vanligt kranvatten är bäst tycker jag.

sarag
0

ungefär 2- 2,5 liter vatten. Inbland kolsytat ibland vanligt.

Tycker mig märkt att dagar jag inte kunnat dricka mycket så stannar viktminskningen upp.

hypos
0

Jag dricker hemkolsyrat vatten ibland smaksatt med bär eller dylikt. Toppengott- även mättande!

Glennart
0

Det här med 8 glas vatten om dagen är en myt. Drick när du är törstig!

Helst inte Coca Cola.

anki1
0

Jag är dålig på att dricka vatten, det blir väl nästan 1 liter om jag pimplat på bra. Varma dagar blir det mer. Har då ett uppslaget glas vid diskbänken, som jag dricker ur när jag kommer ut i köket. Det är då lagom tempererat, jag gillar inte iskallt vatten och det ska inte vara bubblor i.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Wildrat
0

Jag köper kolsyrat och smaksatt vatten ibland, kan vara skönt med lite omväxling. Dessutom känns det inte lika jobbigt när sambon bälgar coca-cola när jag har eget att dricka…

Blir lite festligare än vanligt kranvatten…

DrAnna
0

Kolsyrat är väl OK. Drack ycket Loka o likande tidigare men av praktiska och miljöskäl köpe vi en kosyremaskin till julklapp och den är jättebra. Här i Stockholm har vi ju bra kranvatten, smakar gott, och det blir liksom lite festligare med bubbel.

Väntar bara att få ta med apparaten till landet där vi alla i byn dricker vattnet från sjön ( eget reningsverk) ock vattnet är helt underbart!

Fö anser jag att man skall dricka när man är törstig, inga speciella restriktioner. och ibland kan man ju dricka litet för att dämpa ev sug som ger falska hungersignaler.

andreas0
0

Jag har en flaska vatten stående vid skrivbordet som jag fyller på när den är tom. Ibland får jag fylla på flera gånger på en dag, ibland är den fortfarande full när jag lägger mig på kvällen, beror på hur törstig jag varit under dagen.

Främst så dricker jag i samband med att jag äter, mat gör mig alltid jättetörstig.

Bookjones
0

Ok.. flamesuit on! Jag dricker i stort sätt aldrig vatten. Köper vattenflaskor (vårt kommunalvatten är obeskrivligt blaah) och de står! Kan bära omkring samma flaska i en vecka. Lever på kaffe för jag dricker ingen läsk, saft eller bubbelvatten.

Pimplar säkert 2 eller 3 kannor kaffe om dagen.

Mår tvärbra!

Ulf-S
0

Heh. Huvudsaken är väl att man får i sig någon vätska.

Det tjatas om att kaffe (och en del andra drycker) är vätskedrivande, men man får knappast en negativ vätskebalans av att dricka kaffe.

Jag kör med vivatap i kranvattnet, jag tycker inte att vattnet här i Stockholm är supergott.

Milano har nog det värsta kommunala vattnet jag smakat, superhårt och kalkigt som lämnade otroliga kalkavlagringar efter sig. Det är inte konstigt att italienarna släpar hem vattenflaskor från affären! 

München hade otroligt friskt och gott vatten, direkt från alperna.

andreas0
0

Morföräldrarna har egen brunn vid deras sommarstuga, och det vattnet är helt otroligt gott. Nästan så man borde tappa det på flaska och lägga upp ett lager att ha hemma Flört.

Det kommunala vattnet här i göteborg är helt okej att dricka, det smakar ju inte äckligt, men det går inte alls att jämföra med vattnet jag beskrev ovan.

Mona-Stina
0

Vi har en egen brunn, alltid gott om vatten hur torrt det än är ute. Vattnet är mycket gott så jag har inga problem att dricka det.

SvartKaffe
0

Låter kroppen bestämma lite från dag till dag hur mycket vatten jag dricker. Efter första koppen kaffe så brukar jag hälla upp ett glas vatten som går åt olika fort olika dagar. Brukar hälla upp ett glas när jag "pausar" och ta med mig framför datorn eller till läshörnan. Ibland går det åt, ibland inte.

Känner jag mig hungrig dricker jag ofta ett glas vatten först för att känna efter om jag egentligen var törstig och inte hungrig. Lite mysko kanske men för mig kan det vara så att sug/början till hungerkänslor egentligen är ett tecken på att jag behöver dricka.

blodtopp
0

Det sägs precis som #16 säger att kaffe och te är vätskedrivande. Och jo, det är det. MEN! Om man dricker det varje dag så vänjer sig kroppen även med detta, och då blir det inte samma drivande effekt.

Jag har druckit te varje dag i flera år, och jag blir verkligen inte mer kissnödig av det. Så för mig del är det inte heller vätskedrivande. Men dricker jag kaffe nångång så går det däremot rakt igenom.
  Så en vanesak är det verkligen =)

Pasi
0

#21 Visst kan man vänja sig något men det är nog faktiskt som Ulf säger….det släcker inte törsten lika bra som rent vatten utan man får dricka lite mer….det driver alltså inte ut mer vätska än det ger.Glad

gamlingen
0

Tusenden tack för alla svar.Jag gör som SSS. Dricker när jag
är törstig och äter när jag känner hunger.Glad