Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 2181 ggr
MaMaMade
0

Vågar man äta denna?

Blev väldigt förtjust i denna koreanska gurksallad som min väninna bjöd på igår. Den smakade himmelskt fräsch till kycklingen, m ett litet sting av vinegrätten. (Hon anv färsk chili istället för kajennpeppar.) Hur syndig är den där tsk socker om man äter ett par msk av salladen till en måltid? (Man äter den inte varje dag, för speciell för det.)

http://www.recept.se/Opskrift_764.105.0.html?g_load_recipie=1&g_alpha=K&g_sort=rating&page=1

Wildrat
0

Testa o göra den utan socker och se om det blir stor skillnad… Kanske funkar helt utan.

MaMaMade
0

Tror inte att det blir riktigt samma sak men går nog att äta ändå. Får testa…annars ta hälften…o sedan hälften på det…o sedan… Flört

Pasi
0

MEn det är ju bara 1tsk socker….dvs <4g…..det borde väl gå att äta.Glad

MaMaMade
0

Pyss på dig Pasi! Precis vad jag ville höra! Kyss

Tsk ska ju delas i 6 p…

Ulf-S
0

Så ska socker användas: som krydda, inte som huvudingrediens…

Mona-Stina
0

Den sockermängden är försumbar tycker jag. Ät och må gott.

MaMaMade
0

*Hurrey*! Är ju bara *sååå* såld på asiatiskt! Skrattande

MillisB
0

Ät och må gott!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

MaMaMade
0

Det är ju tur att man älskar att laga mat för den blir både godare än den man får på restaurang o så vet man vad som är i den! Glad

Mervi
0

Jag säger som de andra, 1 tsk socker på en hel sallad är ju inget. Låter jättegott faktiskt.

ullna
0

Håller med - unna dig den om livet blir ljusare!Kyss

Brynhilde
0

Stoppar du inte i dej mer socker än det kan det väl inte göra så mycket.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Mervi
0

Jag skall nog prova den men jag kommer ta lite stevia. Har provat det i andra sallader där man behöver den lilla brytningen med sötma och det har funkat jättebra.

Frualbertsson
0

Mums, sådana där sallader är helt underbara!

marimu
0

Har du även  i sesamolja blir det troligtvis ändå godare! Men är det inte lite väl hög kolhydratprocent?

MaMaMade
0

Per person enligt sidan där receptet finns:

Energi per person: 95 kJ

Energivärde per person:

Protein:

15%

Kolhydrater:

53%

Fett:

32%

Ratio 0,89 om jag räknat rätt. Inte super men för mig som inte kör strikt kanske det går att unna sig ett par ggr/år.

Mervi; jag ska testa stevia i det mesta bara jag får en slant över att köpa det för! Ser fram emot utmaningen! Skrattande