Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4338 ggr
[Norum]
0

Istället för nudlar?

Tycker om att blanda i nudlar i tex kycklingrätter… Finns det något annat man kan ta i stället? Saknar mina nudlar…. Ledsen

Besika
0

strimla zuccini! med osthyvel eller potatisskalare. häll över kokande vatten och låt stå 1 min.

Wildrat
0

Nej, men det går att äta utan… Vänta ett tag med att äta rätter där du är van att ha kolhydrattillbehör så blir inte längtan så stor. Det tar 8 veckor (har jag hört nånstans) att bryta vanor så ät kycklingen på nåt annat vis…

[Norum]
0

*1 Tänkte inte på det.. Tack för tipset! Blir det bra så finns det stora chanser att grönsaklandet byggs ut i sommar! :-)

*2 Saknaden av det man är van kan vara väldigt bitande i tarmen.. :-( Vanans makt är stor och svår att bryta. Men har jag lyckats att sluta röka ska jag väl klara av att stå emot lite kolhydrateer också! Eller hur? :-)

Margareta
0

Absolut Skruttis - go on - men Wildrats råd är faktiskt väldigt klokt.

Att hamna i ersättningssvängen är inte alltid så lyckat. Till slut KAN det bli så (måste inte) att man kompromissar mer än vad som tänkt. Det beror på om man är beroende eller ej. Många av oss är ju det - dessvärre!

Numer pensionär i Nynäshamn

honung
0

jag brukar använda strimlad vitkål! billigt och jättegott! strimla med osthyvel (häll över kokande vatten i ett durkslag om du vill ha dem mjukare) och fräs sedan i en stor klick smör. Jag brukar låta kryddorna (tex röd thai curry) fräsa med i smöret först innan jag lägger i vitkålen - då kommer smakerna fram bättre.

[Norum]
0

Älskar vitkål! Börjar misstänka att jag kommer att äta som en häst ett tag framöver… Så mycket god mat och så lite tid.. :-)

Wildrat
0

#6 Precis rätt inställning Skrattande! Se till vad du FÅR äta istället för vad som ska bort… Med LCHF blir ju det gottaste kvar…

[Norum]
0

Ja, usch! Hur ska jag hinna med allt??? Läsa här och spöka i inläggen allt vad jag kan och samtidigt hinna äta allt? Blir nog inte mycket gjort här hemma… (förutom disken efter matlagningen Skrattande )