Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 1758 ggr
malins79
0

Ny här på forumet och

undrar vad ni äter när ni besöker IKEA?

Jag och min lille son ska dit på tisdag och undrar om det finns något man kan äta som är LCHF?

ButterflyEffect
0

De har en räksallad, men så hemskt mycket räkor är det inte i. De har ju någon sorts lax med sås med. Det kanske kan vara ett alternativ om man ber att få utesluta tillbehöret (kommer inte ihåg om det är pasta eller potatis till)?

malins79
0

Ååå, tack. Då kan man ju äta något även om det inte blir så mättande.

Ulf-S
0

IKEA är en utmaning. När jag har varit där har jag helt enkelt fuskat om jag ska vara ärlig!

Men vi har ju sallader som är helt OK om man lägger till extra dressing/smör?

Tilda-T
0

Jag brukar käka deras varmkorv utan bröd!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

magma
0

När jag varit där har jag ätit rejält innan jag åker iväg hemifrån, och hållit mig till kaffe… I värsta fall en trea grädde i fickan!

Mervi
0

Jag har IKEA så nära så jag behöver inte äta där, skulle det vara att besöket skulle ta lång tid, så skulle jag ta matsäck med. Så gör jag när jag åker till Ullared oc handlar med dottern. Då fikar vi på vägen eller när vi kommit fram eller när vi skall åka hem, beroende på vilken tid på dagen vi är där. Har med kaffe, ägg, ost, någon salamikorv. Det behövs inte så mycket bara man kan stoppa i sig något som är bra mat.

malins79
0

Det bästa är kanske att äta ägg och bacon till frukost. Och ha med sig något att äta i bilen på väg hem. Min son kommer behöva äta så jag kan ju som sagt var bara köpa kaffe och ge honom mat och sen äta på väg hem, sparar på sätt också några kronor som kan gå till shopping istället :-)

Margareta
0

Man kan äta deras kotlettrad med Bregott till och lite grönsaker.

Det har jag gjort flera gånger…

Numer pensionär i Nynäshamn

MaMaMade
0

Hej Malin o välkommen till  oss! Glad

Bookjones
0

Oj.. Jag är livrädd för IKEA i matsammanhang. Vi har en här i San Diego också men frestelserna blir lite stora för mig när jag åker dit. Dammsugare och n-----bollar och marabouchoklad. Näää det får jag vänta med. Fast jag vill ha en hylla de har! Kanske man kan skicka sonen Oskyldig.

BarbroE
0

Jag gör som magma, en stadig frukost och en 3:a grädde i fickan. Kaffe med grädde under dan och jag klarar mej till kvällen. Är som en Duracellkanin numera, bara går o går o går….

Mimsivimsi
0

varför måste man äta när man åker till Ikea?
Räcker det inte med att äta innan och efter? Inte "hänger" man väl där mer än 3-4 timmar?

Mimsivimsi
0

såg nu att du ska dit med din lille son.. som någon sade: ta med lite matsäck!

Margareta
0

Mimsivimsi det kan nog bero på hur långt man har till IKEA - en del åker fram och tillbaka över dagen - 30 mil eller mer enkel väg.

Numer pensionär i Nynäshamn

malins79
0

Jag har inte så långt till IKEA, 50minuter, men om jag käkar frukost vid kl7 måste jag ha något i magen innan jag kommer hem vid ett-halv tvåtiden. Men jag tar med mig något om det inte finns något vettigt att köpa.

Mervi
0

#10 För dig blir det ju sällsynta svenska frestelser. Förstår att det är svårt att avstå.

evacarina
0

Var till ikea igår. En lååång dag. Det blev en räksallad, lite dressing och vatten. Före hemresan en av deras 5 kronors korvar. Brödet åkte i soptunnan. Kanske det hade varit bättre att ha stannat på Burger King eller Max ett stenkast därifrån? Jag gillar ju Low-Carb burgaren Förvånad

[Karro]
0

evacarina bra förslag! Det är ju många som har antingen burger king eller max i närheten av ikea!

När jag var där var det så pass kort tid att det bara blev kaffe och en mörk chokladbit som faktiskt gick att köpa…. dock ingen grädde så det bidde svart!

nomorecarb
0

Ägg och Bacon på morgonen, rökt fläsk och en 3dl mjölk på eftermiddagen.

Jag har 20mil enkel väg.