vad har jag gjort !
efter 2 veckor utan att ha fallit för sockersuget fick jag ge upp idag det vart en kebabtallrik och 2 st spendrup bright 3,5 skuldkänslorna känns för.jäv… jag vet att jag inte skall ha det och att jag har gjort ett val och jag få stå för det men ändå tror ni att jag har förstört allt nu kommer det att ta 2 veckor på strikt diet att komma tillbaks eller går det snabbare?

En gång är ingen gång. Två gånger är en vana. I morgon fortsätter du som vanligt.

jo det är ju sant och skall man se det från den ljusa sidan så vart det ju inte godis eller nåt annat sockerstint

Min sambo är som jag nybörjare,började i måndags och ska till veckan ut på jobbresa. På den resan lär det nog bli både det ena och det andra som inte passar lchf-menyn precis än om han ska försöka tänka sig för. Men han får ta igen det när han kommer hem helt enkelt,finns ju inget annat val.
Och du Silverwolf,inte tror jag allt är sabbat pga detta snedsteg inte! Man är väl inte mer än människa eller hur? Imorgon är en annan dag med nya möjligheter!
Hej det är bara till att ta tag i det hela imorgon igen. Om du går och tänker för mycket på det hela så kan du vända det till att det gör ingenting om jag tar även detta (någonting som innehåller för mycket kolhydrater) sedan är det svårt att bryta. Utan acceptera vad som har hänt och ta nya tag imorgon.

Hej Silverwolf! Jag slarvade mycket värre än dig under hela två veckor under jul och nyår (särskilt den andra veckan) och gick upp tre (3!!) kilo. När jag startade på strikt bana igen, tappade jag 2,2 kg av dessa 3 redan under första veckan.
Misströsta inte! Bara gå vidare.
För mig funkar det inte att köra strikt o skämmas för att jag tar snedsteg. Har så mkt annat som drar o sliter…bestämde mig för att avstå det lättaste: pasta, rotfrukter o bröd samt dra ner rejält på socker. Har slutat m allt godis utom mörk choklad som jag istället unnar mig *lite* av nästan varje dag. Är chipsoholic men har inte ätit en bit sedan jag började för 3 v sedan o har inte ens sug… Jag tar så att säga in på gungorna det jag förlorar på karusellerna. Skulle jag sluta tvärt m allt "gott" vet jag att jag skulle trilla dit fortare än kvickt!
Jag har minskat *liiite* i vikt o några cm i midja o över lår men för mig får det ta tid då jag bara ska "omfördela" kilona s a s. Jag känner dock att kroppen liksom "dragit ihop sig"…jag känner mig fastare på ngt sätt. Det känns jättebra!
Skäms inte utan tänk att det är bara att dra in på lite annat o att det inte är ngt bäst före-datum på dig. Du hinner dit du ska även om det tar några v/mån längre än du tänkt dig. Går du omkring o skäms för varje snedsteg så trillar du dit fortare än du anar.
Lycka till!
Du ska inte ha skuldkänslor för att du har ätit!! Börja om igen nästa dag, du behöver inte köra strikt, utan bara börja om igen helt enkelt! Varför ska du skämmas? För vem är det du skäms egentligen? Du har beslutat att ändra din livsstil och ändra kosthållning.Inte ska du behöva känna skuldlkänlor för dig själv.Kör på bara, det kommer att gå bra !
Håller helt med DrAnna - vi måste få bort detta med skuldkänslor. Vi väljer själva vad vi äter - ibland väljer man att äta något man inte planerat - värre än så är det inte.
Det enda som kan hända för en del är att suget drar igång och att man måste arbeta på att bryta det igen - men det går lättare för varje gång.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag är snedstegarnas drottning härborta. Gick igenom en period d´jag trillade dit var och varannan dag. MEN jag fortsatte att läsa här varje dag. Känner mig peppad d´och nu har jag faktiskt varit klantfri i ¨ver en m´nad!
Vad sjutton hände med mina ´ä¨….
Klantfri var ett bra ord !

Tackar, tackar DrAnna. Vill bara tillägga att trots snedstegen har 15lbs eller c:a 7.5 kilo rasat av och hälsan och humöret är på topp.
Heja Bookjones!

tack för alla uppmuntrande inlägg och som ni säger "imorgon är en annan dag " jag är uppe på banan igen med nya tag och ny ork
Det är bra silverwolf - så skall man ta det. Inte gräva ner sig - bara resa sig och gå vidare.
Var är den där liknelsen om hålen i gatan, som man ramlar ner i gång på gång? Den behöver man läsa lite då och då..och jag är så dålig på att leta.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
15, jag har den och kan skriva den. Om jag sedan får lite hjälp med attgöra en artikel av den. Hur lägger jag in den? ska jag skriva den här?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Den finns här redan

Instämmer med övriga. Inte gräva ner sig. Resa sig och gå vidare. Vi är människor inte robotar.
Jag tror att om man inte har hälsoskäl för sitt GI-Noll, så är det långsiktigt bättre att unna sig några saker som 70%-ig choklad och NÅGON frukt av bra sorter med låg kolhydrathalt än att vara för sträng och ramla dit för att det blir för svårt.
Precis Ullna! Om man dessutom har familj som inte äter likadant…tycker att det mesta går bra men ibland…ugnsbakad mandelpotatis…det ska jag unna mig en lite av till sommaren när det är säsong. Likaså när jordgubbarna mognat i landet… Men just nu ska jag vara så duktig som jag bara kan o lite choklad får bli mitt "pris". Tar en v i taget!
Räkna alla framgångar i de måltider då du ätit mindre kolhydrater än du gjorde innan LCHF! Sammantaget på två veckor blir det hundratals med gram kolhydrater mindre än förut och en stor hälsovinst.

Ja, så tänker jag också.
- inget socker
- inget bröd
- ingen potatis
- ingen pasta
- inget ris
- inga rotfrukter
Det måste ju ge resultat i längden! Och det gör det också!
lite OT men bookjones har du fått tillbaka åäö :) annars tryck alt gr och höger shift! brukar funka även på andra sidan atlanten!