Sockerfritt godis
Har fått diagnosen diabetes 2 och är en godisätare.
Är det någon som kan tipsa mej om godis som jag kan ta ibland.
Namn o fabrikat .
Har Googlat men fick inte fram så mycket.
Kram Jenna
Hej och välkommen hit Jenna-Gun.
Jag undrar om det ens finns godis för diabetiker. Oavsett vad du väljer påverkas blodsockret åt fel håll.
Vi brukar rekommendera ost i stället - men kan skära ost i tärningar och äta istället för godis.
Med kosten vi rekommenderar minskar sötsuget då blodsockret jämnar ut sig . Alldeles utmärkt för en typ 2:a
Numer pensionär i Nynäshamn

Har du provat äggmjölken med favorit smak.Den mättar och har rätt samman sättning med fett och protein.
Bor i en liten by i norra Jämtland. Utbudet här i affären är inte så stort.
Men ska kolla vad det finns av det ni rekomenderar.
Jenna
PS tack för välkomnandet.
Välkommen Jenna_Gun!
Välkommen hit!
Förhoppningsvis har de ägg, ost och smör även i Jämtland!
Om du vill prova att bli av med sockersuget, kan du prova en bit brie och lite rödvin (eller vitt för den delen) när du saknar något på kvällen, ett par rutor mörk choklad eller leta bland rubrikerna till vänster. Finns en grupp där med efterrätter och sötsaker.
Lycka till!

Det finns lösviktsgodis som är sockerfritt att köpa på dom flesta lösviktsställen. Se upp bara för dom har en fasligt laxerande effekt som inte är så kul. Själv köper jag dom inte för jag tror att dom (precis som det mesta sockfria) innehåller en hel del kolhydrater.
Jag brukar ta någon bit 70% chocklad när jag vill ha något sött!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Sockerfrittgodis kan istället innehålla sötningsmedel som hos en del triggar sockersuget, så inte är det något att rekommendera. En ruta högoktanig choklad eller en bit smakstark ost är med sannolikhet bättre.,

Lite nötter eller mandel kanske kan vara ett alternativ?
Det är väldigt svårt att hitta något sött som inte innehåller antingen socker eller sötningsmedel.
*3 Åh, Jämtland! Får en släng av hemlängtan…. Je vill hejm!!!! 
Där finns massor av godis som är utan socker, beräknat på diabetikere eller dom so vill undvika socker, men dom innehåller fortfarande massor av kolhydrater, så jag styr undan dom.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag unnar mig 70%-ig choklad emellanåt och äggmjölken i kaffet.
Godis är rätt mycket verkligen skumt i tycker jag. Färgämnen och konsistensgivare. Det är mera kemikalietillverkning än livsmedel.

Välkommen Skruttis.Om du skriver en ny egen tråd så ser många fler att Du är ny här.