Borde jag föra mer statistik?
jag har bara min startvikt som jag vet om.
jag väger mig inte och jag kollar inte riktigt vad jag äter. jag äter nästan inga kolhydrater överhuvudtaget.
min kost består mest av kött, kyckling, fisk, gräddsåser och svamp, gurka och grön paprika och såklart ost.
räknar ni kalorier och sånt?
En vanlig dag.
Måltid 1. omelett: ca 2 ägg, 1 dl grädde och baconbitar i det. Eller rester från gårdagens middag, typ kyckling med gräddsås och lite gurka. och har jag bråttom så blir det några skivor ost och kalkonskivor med pepparrotsvisp
Måltid 2. stekt eller ugnstekt kött eller fågel som jag sen gratinerar med svamp och ost.
På kvällen. några skivor mögelost eller nån matsked vispgrädde med vanilj i (det svarta från stängerna)
och dryck nu medan jag trappar ner på cola light: varrannat glas vatten och varrannat glas cola light och vid måltiderna, citronvatten
Jag tycker du skall ta fram ett måttband och mäta dig på lite olika ställen. Våg behöver du inte om du inte vill.
Mäta och väga maten behöver du inte göra så länge du känner att det fungerar.
Du behöver inte räkna kolhydrater om du håller dig till det som är 3% och under - det blir så orimliga mängder om det skall bli för mycket.
Alla kan inte äta obegränsat med mejerivaror - så där får Du tänka dig för OM du känner att det inte fungerar. Så här långt ser det jättebra ut.
Numer pensionär i Nynäshamn

okej tack, ska genast gå och mäta mig 
Tycker det ser jättebra ut Cemma, du behöver nog inte mäta någonting om du inte vill, du märker nog resultatet ändå.
Ett alternativ för att mäta resultat om man vill minska i kropsfett är ju skaldemans magiska snöre. Han säger att man ska ta ett snöre, ta runt magen, och slå en knut där. Senare kan man kolla igen och se hur mycket utrymme som har dykt upp. Ett bra alternativ om man bara vill veta ungefär hur det går och inte hålla på och skriva upp en massa siffror.
Eventuellt kan man ju göra ett snöre till för någon annan kroppsdel.
Hej Cemma!
För min egen del så tycker jag om att föra statistik, till en viss grad. Att veta vikt och mått på ett par tre ställen på kroppen är ju roligt när det börjar gå neråt, för att kunna jämföra!
Att laga kurvor blir ju överkurs, men det är väldigt kul att se på så länge det går åt rätt håll…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Kurvor är alltid intressanta att titta på! ^o^
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Eftersom det är en bröllopsklänning du ska in i 2009 så tror jag att måttagnig med snöre på flera ställen på kroppen är det bästa. Vikten säger inte lika mycket.

numera mäter jag midjan och låren. ska börja väga mig typ en gång i veckan. vågar inte väga mig än dock för jag hade ett stort återfall i helgen. :S
Ååååh, Skaldeman har ett så bra ord för ett sånt snöre men iaf! Du knyter ett snöre där du är idag och sen använder du det sen när du mäter dig :) så ser du vad som har hänt (tror han menar att man sätter en knut på snöret)
Han knöt ihop sitt magiska snöre till en ring där han var tjockast över magen och hade det att jämföra med sen.
Numer pensionär i Nynäshamn