Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4350 ggr
Stenbockstjej
0

Stoppa viktnedgång.

Hejsan.

Undrar hur jag ska göra med min man som bara fortsätter att gå ner i vikt fast han verkligen inte behöver det. Hur ska han äta för att må bra men inte gå ner i vikt. Jag har läst att kroppen inte går ner mer när den tycker att det räcker, men som det är nu så vill han inte gå ner mer.

korseett
0

äter han LCHF? för isåfall kan han tilföra lite mer kolhydrater

NancyAlke
0

Säger som korseett, mera kolhydrater, men rätt kolhydrater. Mera ovanjordsgrönsaker och om det inte hjälper så kanske han behöver en potatis om dagen t ex…

Räkna ut hur många g kolhydrater han äter per dag nu och öka på det.. kanske 50-60 g kan vara lagom.

Sara40
0

Likaså äter han tillräckligt mycket fett och protein? Det är inte så att hans kropp svälter?

magma
0

Vi behöver för det första få veta vad han äter- äter han LCHF? "Vanlig" mat?

Stenbockstjej
0

Han äter Lchf precis som jag, å han tycker att han äter mycke fett, han har lite svårt om det blir för mycke fett. Men mer proteiner, i vad finns det proteiner, är lite dåligt på sånt.

Mervi
0

protein finns i kött, fisk, ägg, kyckling och även i ost. Hur äter du???

Lillianna
0

Guuuu, vad avundsjuk jag blir på en så 'bra' fungerande viktminskning!!! Önskar jag kunde byta med honom!!

Seriöst nu, så är det säkert som några ovan skrev att han kan lägga till mer grönsaker och kanske frukt oxå om han inte äter det idag. Du skrev att han inte behöver gå ner mer, vet du ungefär vad han väger och hur lång han är? Är han proportionelig eller hur ser hans kroppsform ut? Förstår att det är omvänt mot mitt problem men likväl jobbigt….

/Lillianna

~ Lillianna ~

Wildrat
0

Stenbockstjej, din man borde ta ett snack med Glennart. Han använde LCHF för att gå UPP i vikt…

Stenbockstjej
0

Han är 187cm lång och väger idag 73kg.

Till frukost äter vi oftast baconomelett, gjord på 2 ägg och 2 msk grädde. Till lunch idag åt han 3 kokta ägg mosade i smör och stekt bacon till. Middagen igår bestod av baconinlindad köttfärslimpa och brocollimos.

Funderar på om han behöver mellanmål, han brukar ibland göra en smoothie som han gillar, creme fraiche, ev 1 ägg, grädde och bär eller äpple. Kan det vara nåt tro, för då får han ju i sig mera fett och kanske proteiner. Plus att han blir ju lätt hungrig elelr sugen, han står sig ju inte lika länge som jag gör.

Wildrat
0

Han behöver äta mer. Mycket mer. Kanske oftare också. Men han är ju en vuxen man, det kan han väl reglera själv?

Om han tycker det tar emot när han äter kan han lägga till lite grönsaker, fett och protein går ner lättare då…

Mervi
0

Kanske skulle några mackor med fet ost hjälpa. Det finns nötbröds recept här på forumet. Det är jättegott med smör och ost eller annan pålägg. Och så tycker jag han äter väldigt lite.

DrAnna
0

Jag tycker nog också att han ska lägga till litet grönsaker. Väldigt litet kolhydrater i kosten nu, nästan som en rejält överviktig som vill gå ner.

Kolla med Glennart!

Glennart
0

Jag säger som ni andra, han behöver förmodligen äta mer helt enkelt.

Lite svårt att avgöra hur mycket han äter av det du skriver men om vi tar lunchen till exempel.

3 ägg, 100 g sidfläsk och en msk smör ger ungefär 850 kcal.  Är han 187 cm lång så behöver han säker minst 3000 kcal per dag (kanske ännu mer) för att hålla vikten.

Frukosten lät ju nästan som den var ännu mindre.

Testa slå in de exakta värdena på hur mycket han äter under en dag. Har han svårt för att äta stora volymer mat så kan han ju dricka en hel del kalorier, typ sån smoothie som du beskriver. Grädde + äggulor är prima.

Annars kanske han behöver en banan eller en potatis för att hålla vikten, finns ju sånna också.

NancyAlke
0

Bär och grädde borde han kunna äta en del tycker jag… Över huvud taget så borde han som sagt öka energiintaget rätt snabbt, så att han inte blir mager… du säger ju att han blir hungrig… då sKA man äta, vare sig man är tjock eller smal. Finns det en anledning till att han inte äter när han blir hungrig?