Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4928 ggr
Dossan
0

Aloe Vera

Hörde i går på P1 en läkare som varnade för att äta eller dricka aloevera eftersom det har en negativ leverpåverkan. Flera personer hade fått åka in till sjukhus med någon typ av leverproblem som liknade gulsot m.m. de var gula i hud och ögon. Kanske något att tänka på för de som intar det.

korseett
0

det är väl som med allt- intag i måttlig mängd. Aloe Vera är svagt laxerande om man intar växtsaften så det är väl inte konstigt om man varje dag tar mycket mer av den än man bör så retas väl de inre organen skulle jag tro.

Skadlig
0

Trodde att aloe vera endast var för utvärtes bruk vid brännskador O_o

synvinkel
0

Jag som just beställt hem aloe vera juice som ska vara bra. Eftersom aloe vera gör mirakel på utsidan så ska det kunna göra det på insidan också, säger folk. Förvånad

Besika
1

Jag har fått information om det här eftersom jag arbetar med Forever som är världens största producent av aloe vera.

-De fall som finns beskrivna i artikeln (som det finns referenser till) berör inte färskpressad drick-Aloe Vera utan handlar om tabletter och kapslar med koncentrat.

-Det är viktigt att understryka att artikeln inte påstår att man får leverpåverkan av Aloe Vera. Tvärtom så konstaterar författarna att det inte finns något belägg för detta och att man måste titta närmare på andra orsaker.

Jag dricker själv mycket aloe vera varje dag, och mår super. Av Forevers alla 88.000 kunder i Skandinavien har inte ett enda sådant här "fall" rapporterats.

Fråga mig gärna mer, så ska jag försöka ta reda på, om det här inte ger svar nog.

synvinkel
0

Jag beställde hem Donsbach's Aloe Vera Juice.

"Ingredienserna är 99% ren Aloe Vera juice och kamomillextrakt."

Finns på Vitapost.se.

OT: Kan jag inte göra länkar här pga att jag använder Firefox? Det är bara länkknapparna som inte fungerar för mig.

Skadlig
0

#5 konstigt, jag använder firefox också och har inga problem med länkar. Bara markera text och trycker på länkknappen.

synvinkel
0

Doh! Skrikandes

Besika
0

#5  Donsbach aloe vera innehåller 60 volymprocent aloe vera. Av de 60 % är 99% aloe vera.

Antagligen är resterande 40 % vatten och/eller kamomill. 

Reglerna är  väldigt konstiga eftersom man får skriva så. 
(Jämför med Forevers Aloe Gel som innehåller 96 volymprocent)

ullna
0

Jag har använt alla Forever Livings preparat (utom solpreparat)inklusive drick-Aloe och kan intyga att jag aldrig fått en negativ biverkning av dem. De är helt enkelt SUPER. Jag dricker inte längre pga att jag äter Cipramil och är rädd att den effekten av medicinen skall spolas ur.