Trillade dit på godis
Igår blev det en socker chock i kroppen som heter duga. Hade varit och hälsat på dottern som pluggar i Linköping .Vi trotsade blåsten och gjorde ett besök i gamla Linköping där de har Cloettas godis affär.
På hemväg (2,5 timmes bilväg hem) öppnade jag lite godis och efter en halvtimme kom en fruktansvärd trötthet som jag inte varit med om innan. Hade ju sovit gott och länge natten innan och var ju inte trött av att köra men tröttheten var något annat. Kom på att det måste varit godiset. Tycker inte att jag märker sådana saker så tydligt i min kropp men detta var riktigt otäckt.
Usch… Tur det gick bra ändå att köra hela vägen hem. Men då vet du att du ska undvika godis i fortsättningen.

Jag blir jättetrött om jag äter socker, så jag kan använda det som "sömnpiller" någon gång emellanåt, om jag skulle ha svårt för att somna (vilket jag inte har särskilt ofta).
"still lost in space and time"

japp, godis fungerar som rena knock-outdropparna på mig numera, vilket gör det enklare att avstå. Det är väl sockerchock helt enkelt?

Bra idé, socker borde marknadsföras som sömnmedel istället för föda. Receptbelagda och skall endast skrivas ut i extremfall där patientens hälsa påverkas av sömnproblemen.
Mitt sömnmedel om det krisar heter närodlad KRAV-honung tillsammans med vispgrädde och kokosfett i te.
Upptäckte det när jag tog honung mot en ond hals.
8g kolhydrater per 10g så man får vara lite försiktig. Jag tar en tsk i yttersta undantagsfall - för det lenar och jag får sova.
Numer pensionär i Nynäshamn
Javisst Margareta! Honung ÄR socker!