Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1805 ggr
aussiemia
0

Ny idag!

Jag heter Mia och har ätit LC fram och tillbaka i massvis med år. Men av olika anledningar så slutade jag och resultatet nu är att jag har gått upp närmare 10 kilo…Sist jag vägde så här mycket var när jag var gravid…. Jag måste gå ned minst 20 kilo och det ska naturligvis gå fort, gärna på en dag eller två ;D

Jag är lite intresserad av detta med fakir-kost. Vad är det egentligen; kött, fågel, fisk och smör och kanske ägg?! Har jag fattat rätt? Och vad är vitsen? Är det som Atkins fett-fasta? Kan jag kasta mig över den imorgon?

aswedishsmorgasbord.com

Medlem
0

Välkommen hoppas du ska trivas här :-) Jag tänker också följa fakir hoppas någon annan med kunskap upplysa oss.

magma
0

Välkommen!

Skaldeman som myntade begreppet tror jag med fakirkost menar kött av olika slag (alltså även fisk, fågel, skaldjur) och fett. Ägg är jag osäker på?? Själv åt han sina bantarbiffar när han åt fakirkost, i dem kanske ägg ingick?

Sedan om #0 kan kasta över sig fakirmetoden imorgon är enbart upp till dig själv, jag vet bara att jag inte klarar av den mer än en eller på sin höjd ett par dagar i följd:)

odezza
0

Hej och välkommen aussiemia!

För att få reda på lite mer om den s k fakirkosten, så rekommenderas någon av Skaldemans böcker…

"still lost in space and time"

Mimsivimsi
0

hej och välkommen!!
Lite OT men bor du i Australien eftersom du heter aussiemia här? Undrade bara eftersom jag själv bott där nere i 4 år och kommer flytta tillbaka med sambon om sisådär 2 år.

Jennix
0

HEj och välkommen!

Fakirkost är väl något som jag själv ser som nåt man kan testat om man vill gå ner och "vanlig" LowCarb inte funkar. Kolla Skaldemans egen sida, men jag tror fakir är det som #2 beskriver.

Om du har testat Atkins Induktion med 20 gram kollisar om dan och du inte går ner av det, då får man liksom ta bort fler och fler kollisar tills man börjar gå ner. 20 kilo på en vecka däremot tror jag inte du lyckas med! Skrattande

Sen är det ju en smaksak också, vissa verkar inte VILJA äta grönt och då gör dom inte det. Glad 

Själv vill jag gärna äta något till mitt kött så jag äter lite grönt i form av broccoli, brysselkål, vitkål.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Mervi
0

Välkommen! Fakirkost rekommenderar jag inte som nybörjarkost. Börja lite försiktigare med minskning av kolhydraterna.

själv har jag provat men högst 2 veckor klarar jag och sedan vill jag äta grönsaker, så jag kör med lite grönsaker i kosten. Håller mig under 20 gram ibland under 10 gram om dagen.

magma
0

Aussiemia hade ju ätit LC-kost från och till under flera år, så jag utgick från att hon hade koll på detta med omställningsbesvär, abstinens etc och visste vad hon gav sig in i…Flört Men jag skulle heller inte rek den som förstaval för en som inte har ätit LC kost tidigare.

Tizia
0

Hej och Välkommen Skrattande

ullna
0

Hej och välkommen. Under rubrikerna rubrikernatill vänster finns en som heter LC-kost för nybörjare. Kolla ruvrkerna därunder. Läs och lär! Kolla frågelådorna etc. Här finns allt man behöver veta. Jag tycker inte heller du skall börja med fakir. Risken är att det är för tufft och du slutar. Men lär dig baka polarbröd! Recept finns här till vänster om du söker på polarbröäd. Bröd är det svåraste att vara utan tycker många. Lycka till!

aussiemia
0

Hej alla och tack för välkomnadet! Ni verkar vara ett kul gäng härinne!

Mimsivimsi: Ja, jag bor i Australien, i Adelaide i South Australia sedan ett år tillbaka. Var bodde du och var ska ni flytta till?

Som Magma påpekar så har jag ätit LC i flera år men slutade av lite olika anlednigar men alltid känt att jag borde och skulle…men livet kom liksom ivägen…

SSS känner jag ganska bra, vi var på samma mejlinglista under flera år då han skrev sin första bok. Jag har dock aldrig köpt den, har alltid tyckt att jag har ganska schysst koll iallafall. Dessutom har jag inte bott i Sverige på ganska många år, innan vi flyttade till Au bodde vi i Norge. Hans bantarbiffar har jag gjort många ggr! ;D

aswedishsmorgasbord.com

Margareta
0

Aussiemia - då blir jag nyfiken vem du är eftersom jag troligen var på samma lista som Du- du får gärna PM:a mig om det om Du vill … vi är några stycken här som kommer därifrån…

Välkommen hit och tillbaka i vilket fall…

Numer pensionär i Nynäshamn