OT Ni som har storm!
Jag tänker på er och hoppas att det går bra, det verkar ju i alla fall bli lugnare än vad dom trodde…. stormen skulle ju inte ens få något namn 
Sköt om er där ute!!!

Här är det väl inte storm, men det kommer kastvindar som är väldigt starka..Blåser rejält! Hopps att det inte skapar för stora problem i form a trädfällningar och strömavbrott!
Här har vi klarat oss från ström- och teleavbrott. Men blåser som tusan gör det fortfarande även om solen försöker kika fram.
Allt lugnt i stugan.

Inget namn? Mor min nämnde 'Henrik'. Vet inte var hon hörde det, dock :p
dagens namn är henrik
Enligt tv4 nyheterna så döps stormarna av SMHI:s motsvarighet i Norge, de måste ha vissa "kriterier" för att få namn och meterologen trodde inte att denna storm skulle uppnå dessa.
Nej men blåser gör det! Så skönt ändå, kan man med gott samvete sitta inne i sin lilla stuga :)
20 000 utan ström… men dom lär vi ju knappast få rapporter av här ännu förståss..

Hade den fått en namn hade den hettat Monika…efter vad jag hört..
Här kommer det kastbyar men ingen storm direkt..och vi har elen kvar…det är skönt!
Mervi har inte synts på hela förmiddagen, undrar om hon är strömlös. Det var värre söderöver hörde jag på radion.
Skickar varma tankar till henne eftersom jag är lite orolig.

Just nu så är min mamma nere i södraste småland utan ström och gör det hon älskar att göra när de är utan ström bakar 
Ibland är det skönt att bara ha en vedspis när strömen går ;)

Jag bor i nordöstra skåne. Det blåser hårt här, men stormstyrka verkar det inte vara. Mervi bor väl i Helsingborg? Det ligger ju vid kusten och det brukar blåsa lite mer där.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

På Ostkusten, Kalmar, blåser det rejält. Hunden (Whippet) hade lite problem att hålla kursen på förmiddagspromenaden, fast hon var glad ändå.
Dom är så söta Mona-Stina, mamma hälsar att dom har börjat tappa upp vatten stängt av datorerna osv för tydligen viner det ganska rejält runt deras husknut :)

Här i Österäng har det blåst ganska bra, men knappast stormstyrka. Calle Carlssons flaggstång blåste av och några fågelholkar ligger på backen. Det kunde ha varit värre.
/SSS
Hejsan, jag är inte strömlös och det var inte så farligt med blåsten. Jag bor inte i Helsingborg, men inte så långt därifrån, 2 mil norrut på E-fyran. Tack för alla som undrar. Har varit upptagen med annat hela dagen.
Jag är tillbaka… det blåser rejält ännu och jag fick starta om routern när strömmen hackade några gånger.
Numer pensionär i Nynäshamn