Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2000 ggr
hockeytroll
0

magsjuk, äta kollisar?

är magsjuk och kan inte behålla ngt som jag äter, ligger nu hemma och kan verkligen inte ta mej till affären, i frysen ligger ngr kvarglömda pitabröd sen gäster var på besök, och jag funderar: När jag ändå inte kan behålla ngt, borde jag då inte kunna stoppa i mej ett pitabröd, utan att kollisarna hamnar i min kropp?

tacksam för svar, och vill även påpeka att detta kan låta lite "bulimistiskt", äta vadsomhelst för man behåller det ändå inte, men jag hoppas ni förstår detta iallafall!

Sagittaria
0

Men hur har det gått för dig sedan du skrev det här inlägget? Den här tråden försvann nog ner bland sidorna väldigt snabbt och den hann kanske inte uppmärksammas, gissar jag. Men nu lyfter jag den en liten stund.

Jag har inte den blekaste aning om hur det fungerar med kolisar i det läget. Det verkar ju inte otroligt att du skulle kunna äta det om kroppen ändå inte får behålla det…  Men någon annan kanske vet?

Pasi
0

Kroppens reaktion med illamående är väl en ganska solklar indikation på att kroppen tycker att man inte skall äta nåt då det kan göda de skadliga bakterierna. Dumt att motarbeta kroppen då den ofta vet bäst!
Hoppas du kryat på dig!?Glad

MaMaMade
0

Försök att få i dig vätska iaf! Personligen skulle jag försöka få mig lite vätskeersättning i första hand, även om den innehåller lite kolhydrater. Man blir så in i bomben skakis…

hockeytroll
0

åhh tack, ja inlägget försvann i mängden, och jag åt ett pitabröd! det var riktigt gott, även om jag var magsjuk och som sagt, det gick nog 3 minuter sen var brödet borta ur kroppen!

Jag hade aldrig tänkt i ngn sån bana innan, men så pratade jag med far och han sa att det borde vara ok, och som många döttrar tror man blint på sin far!

jag resonerade så här: jag ville få ngt i mej, har fått för mej att det kan vara bra även om man är magsjuk, hade inget annat hemma, och det skulle försvinna ur kroppen. I försäkerhets skull så har jag räknat in detta som en undantagsdag, så känns det bättre! Gårdagens räkneskap visade en viktminskning på 9 kilo på 3 månader, rätt ok?

Jag börjar bli frisk nu och pimplar i mej vatten, och vitamintillskott borde ju vara bra!

tack för alla svar!

[Karro]
0

skönt hockeytroll aldrig en kul upplevelse att vara magsjuk!

MaMaMade
0

Härligt att höra hockeytroll!

Sagittaria
0

Det låter bra att du dricker mycket och är på bättringsvägen. Jag kan tipsa om ingefära- och citrondrycken som finns här i en annan tråd. Den är jättegod och funkar rätt bra mot illamående.

hockeytroll
0

tack, ingefära- och citrondrycken skall smakas!