lchf vid tungt arbete
jag skall börja om 1 vecka med att köra lastbil med släp nu är det så att jag kommer att lasta både bil och släp för hand och det medför att jag kommer att dra på ca 30 ton gods om dagarna hur skall jag då lägga upp kosten dvs fördelningen kan jag ligga som idag på 2% kolhydrater och 80% fett samt 18% protein?
man vill ju inte kollapsa bakom ratten 
Ät ordentlig frukost. Ha med lagad mat att värma i bilen. Du får naturligtvis se till att arbetsgivaren har en värmelåda till maten i bilen (dom kostar inte mer än ca 1000 lappen). Sen har du med dej antingen pottkäs eller ost&smör rullar att smaska på som mellanmål. Du kan även ha lite kött- och korvskivor att smaska på.
Jag klarade att sitta och köra TMA efter dikesslotter utmed stora vägnätet i sommeras på den här kosten. Då kunde man inte stanna och fixa nåt att käka när man kände för det, utan man fick vackert sitta där och följa efter tills de som klippte stannade. Jag mumsade ost, nötter eller mandel.
Jag antar att du inte har tänkt dej att bära på lasten, du använder väl en handjagare (handtruck). Förmodar det är styckegods du ska köra.

jo visst kommer jag att använda handjagare men bil och släp är båda med dubbla lastplan tack för tipsen jag skall ta och testa på dom tack …joel

Ähhh, det är väl bara att tuta och köra (äta och släpa)!?
sök på timmermannen och läs hur han jobbar stenhårt som snickare och har mer ork än någonsin. Du skulle sett när han högg ved som någon galning… efter ett tag syntes han inte bakom högen…; )
Eller så kanske han berättar själv här.

Den som äter kallops får ingen kollaps
.
Självklart går det bra och det gör varje annan tänkbar mänsklig aktivitet också..