Avsmak för ägg efter tidningsartikel
Hinner absolut inte med här som någon annan skrev, helgerna är inte tid att sitta vid datorn (med småbarn) och det är mycket på jobbet nu…
Men måste slänga in en fråga/beklagan/eller vad man ska kalla det - om det var i söndags var det en artikel i tidningen (eller på nätversionen) om vad någon hade hittat i sitt ägg. Plus en bild på det som min blick drogs mot fast den borde inte gjort det eftersom jag är ganska äckelmagad. Vill inte skriva vad det var om det finns fler äckelmagade här.
Kan i alla fall inte äta ägg nu för jag ser bara den där bilden framför mig, och egentligen VILL jag äta för det är så gott, men hur katten kommer man över det… Suck. Har fått äta keso/grädd/yoghurtblandning några morgnar nu, inte samma sak.
Vad gör man…??? 
Jag såg det också!
Kollar äggen genom att mosa dom nu.
Sen blockerar jag bilden när jag äter…svårt, men det går….
// Shintaida
Den stör mig inte när jag äter ägg, men varenda gång jag startar Sydsvenskan ligger bilden där på deras förstasida. Tröttsamt att de inte tar bort bilden…
????

Den var väl inte värre än en hallonmask!

Det finns urbefolkningar som äter friterad mask som kvällsmål och en del andra som tycker att räkor är smaskens
..
Vad som är äckligt sitter i ens eget huvud och formas efter den kultur man växt upp i..
Visst är det osmakligt när nåt sånt dyker upp i ett käk där det inte ska finnas, men hälsomässigt sett är det ju betydligt värre med alla tillsatser och kemikalier som vi får i oss dagligen utan att bli äcklade över..

Jag blev också äcklad av bilden men äter fortfarande ägg. har dock inte ätit ett kokt ägg sedan i lördags.
Vad man är känslig för är väldigt olika. jag jobbar inom sjukvården och är rätt härdad med det mesta men maskar gillar jag inte.

har sett det oxå, men det är inget som avskräcker mig, värre saker kan jag tänka mig, faktiskt..*S* har egna ägg som är helt okontrollerade så vem vet..
hm hallonmask… när jag var sådär 5 år fick jag ett hysteriskt utbrott när jag skulle "tvingas" äta färska hallon med möjliga hallonmaskar i. Tillslut fick jag gelehallon istället och lugnade mig…. så det argumentet biter inte på mig!
blockera bilden är bra om man kan, men just genom att försöka blockera den så kommer jag ihåg den väldigt tydligt, ÄNNU tydligare än innan..!
Vet inte om just färgerna i bilden gör det värre, men friterad mask låter inte lika hemskt (haha, skulle just vilja se mig försöka äta det).
Får mosa och mosa och mosa… antar bara jag tar mig igenom första äggätargången så blir det bra.
Minnet bleknar så småningom…
Det måste ju ändå vara väldigt ovanligt. Stek äggen eller gör äggröra, då ser du vad ägget innehåller direkt när du knäcker det.
Kära ni! Inte värre än en hallonmask tycker jag oxå. Lite variationer i kosten…..

Lite extra proteiner 
Den ser inte så farlig ut.
Jag tycker också dessa "Sago maskar" ser goda ut på naturfilmer, man fäller palmer och låter de ruttna ett par månader, sedan får man ett skrovmål. Skulle vilja fritera ett par stycken.
Nja, maskar och larver tror jag inte jag skulle vilja testa. Inga andra insekter heller. Fast jag äter inte räkor och musslor heller och det är ju ganska "normal" mat…
Men jag förstår inte.
"Enligt honom tog sig masken upp i den aktuella hönans äggledare och kapslades sen in i ägget."
Hur kunde masken överleva därinne? 
#12 variation … tror jag hellre äter ensidigt än varierar på det här sättet…. 
#14 - nä egentligen ser den kanske inte farlig ut men tycker ändå….. påminner kanske om en sån där godis-gele-mask som jag inte heller klarar att äta (inte innan heller menar jag)
#15 räkor äter jag, men kräftor klarar jag av ngn anledning inte av att äta, och så inte heller maskar….
Bra fråga för övrigt - hur kunde den överleva…? Kanske gott om näring därinne…?
Då tycker jag ni skall ta ett par timmar på er och läsa "Den hemlige kocken" för att få reda på vad som industrin pytsar i vår mat!!!

Ja,jag är nog räddare för glutamat än för maskar!!
Ja jag får nog ta och läsa "den hemlige kocken" för att få lite distans till det här…!
Inte riktigt kul men jag kommer nog äta ägg ändå
Min syster var ute och åt men smörgår med mycker härlig sallad till och när hon ätit halva mackan så ser hon en daggmask bland salladen. Det var inte heller så kul men det är sådant som händer.
Larver och sniglar tycker jag är värre än en mask.
Äckligt ja men man överlever. Skulle inte kunna pussa mina djur på nosen om jag var rädd för mask…o än har jag inte drabbats, fast vi har haft hund o katt sedan jag var liten…hmmm, ca 35 år sisådär. Men nog föredrar jag ägg utan mask…man är ju vanedjur! 
"Men nog föredrar jag ägg utan mask…man är ju vanedjur!
"
hahaha… helt sant :)
En gång när jag rensade fisk (från dyra fiskdisken) så reste det sig en sådan där spolformad sak när jag skar upp buken. Gissa om jag åt den fisken!
Fast ägg är mycket äckligare. Fisk vet man ju att det är mask i, men ägg har jag betraktat som närmast sterilt. 
Det verkar vara en himla tur för er att ni inte har jobbat eller besökt livsmedelsindustrier som slakterier, bagerier o s v.
Då skulle ni få betydligt enklare att gå ned i vikt,,,,
Har varit på studiebesök i Scan´s slakteri i Umeå då jag gick styckarkurs. Hmmm, äter inte gärna falukorv numer…
Ok - det som inte duger till falukorv lär visst hamna i lösgodis,,,
Lite extra protein är väl inte fel? 
Själv föredrar jag stekta ägg framför kokta, så om det skulle vara något skulle jag nog få syn på det. Men chansen att det skulle hända en själv är väl extremt liten, inget att oroa sig för.
Lösgodis skulle vara rena hälsoksten bara det inte var socker, färg- och smakämnen och andra kemikalier i. Falukorv också. Gelatin är supernyttigt. Bara jag slipper se öronen och trynena så äter jag dem gärna.
Ja, jag skäms, men jag är ju stadsbarn. 
Egentligen är det en fråga om vanor, det finns många som äter allehanda råttor, ormar, katt & hund, ruttna småfåglar o s v.
Dessutom ofta som delikatess. Som svensk med våra värderingar tycker vi inte om när folk äter hund men mina får var så tama att jag brukade jämföra dem med "korkade hundar".
De torde dock vara omöjliga att få fåren rumsrena men det är ju en del som lyckas med att ha grisar som husdjur,,,