Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2325 ggr
[Quellii]
0

LCHF, artikel?

Det är ju ett par härifrån som har pratat lite smått om LCHF inne på Hälsa, och nu undrar jag om någon är intresserad att skriva en artikel och berätta lite om denna kost.

Tycker att det hade varit en bra ide då man fått höra mycket positivt om LCHF, men inte egentligen vad denna kost går ut på och så.

(Alltså för publicering inne på Hälsa)
Om någon är intresserad så PM:a mig.

Mvh Alexandra, Sajtvärd på Hälsa.iFokus

Margareta
0

Det känns verkligen som en rolig uppmaning och ett kul initiativ.
Vi skall helt klart efterlysa någon som kan göra det.

/Margareta, Sajtvärd för Kolhydrater iFokus.

Numer pensionär i Nynäshamn

Thomas_Jansson
0

Om du går in till Annika´s blogg hittar du en hel del läsvärt som hon skrev för den numera nedlagda Medikament, de är mycket lättlästa så vem som helst kan ta del av dem.

Hos Annika finns det också en förteckning över vilka "sjukdomar" eller kanske snarare symptom som folk slipper då de går över till LCHF - en riktig guldgruva att titta i om man är intresserad av hälsa,,,,

Skaldeman´s första inlägg i Aftonbladet hittar du som länk på hans hemsida - riktigt rolig läsning som sammanfattar LCHF i ett nötskal!

Karlshamnsstudien finns också länkad från Annika´s sida och är också kort och relativt lättläst (själv hoppar jag över alla "doktorstermer" då jag inte helt begriper vad som avses). Behandlar övervikt och diabetes och viktminskning i kg och frihet från medicin talar sitt tydliga språk.

Sedan har ni redan en hel del läsvärt hos kostdoktorn, både rent allmännt om "doktorsspråket" samt LCHF.

Vi tror och hoppas också att kostdoktorn kommer att skriva en handledning som skall funka som "snabbstart".

Sedan finns det rätt mycket relativt lättläst hos Lipidus under fliken forskning.

Således, det mesta (nästan allt!) finns men det är lite utspritt,,,,

Margareta
0

Jag tror Alexandra vill ha en artikel att publicera på sin sajt Hälsa iFokus och det erbjudandet kan vi inte tacka nej till.

Numer pensionär i Nynäshamn

Amiechan
0

Doc_ kanske? :D

parsley
0

Jag har lovat att ställa upp.

gamlingen
0

Jag har för avsikt att skriva en grej både till Ifoks och hos Doc.Gör det nå't om det blir samma på alla tre ställena? Funderar över om jag skall skriva "humoristiskt" på värmländska eller på ren svenska. Givetvis helt seriöst! Jag har testat LCHF i re månader och uppnått vissa resultat.Väntar provsvar på socker och blodfetter Torsdag.MVH Den gamle ynglingen på iFokus!

magma
0

Vilken trevlig inbjudan:) Ser fram emot resultatet!