Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2060 ggr
parsley
0

OT ont i foten

Tappade en grej på foten förut idag och har faktiskt jätteont. Halva stortå- nageln är vackert ljusblå och jag kan faktiskt röra lite på stårtån. Behöver jag ringa vårdcentralen eller är det bara synd om mig?

Jennix
0

Aj, stackars dig!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Vimsan
0

om du kan röra på den tror jag att det är synd om dej , men det hjälper nog inte med doktorn.

Men vi tycker järna synd om dej !!!

fettbramat
0

Tycker synd om men är inte heller orolig att du måste åka till doktorn idag.

LatMask
0

Din stortånagel kommer att bli alldeles fantastiskt mörkblå, med en touch av violett…jag har varit där själv. Det tar jättelång tid innan färgen går bort, sisådär ett halvår. Men jag kunde vifta på tån, fast det gjorde ont, och det tyder på att den ej är bruten, bara har fått en rejäl smäll. Men det gör ont, och du är värd all ynkan! Linka på på jobbet, så du får mycket kramande och ynk!

Thomas_Jansson
0

Det är en 3:a vispgrädde som gäller här.

Gör det mycket ont kan du fixa till lite hemlagad glass den är riktigt god och nästan riktig hälsokost.

Man kan också dricka whiskey efter behag, det minskar det onda lite samt ger en lagom huvudvärk i morgon vilket har en neutraliserande effekt,,,

DrAnna
0

Kan du vifta på tån så är allt OK.  Stortånageln kommer att bli blåare, räkna med det.

Thomas-janssons recept föreskrives å det starkaste!

MaMaMade
0

Stackare!

Har själv nyligen lyckats bli av m en infektion i vänster stortå. Drog i en torrflik när jag såg på TV…rakt ner i nagelbandet…blodvite o infektion. Svårt att hålla rent där på tån o gillar inte att städa här hemma! Skrattande

Halva nageln är lös o jag har flagnat skinn flera ggr om…men det kunde ha blivit värre. Lite jobbigt att ha skor på fötterna bara. Bättre m sommar o sandaler…

Ska vi komma överens om att du slutar fumla o jag slutar att pilla!? Flört

Thomas_Jansson
0

Jag har faktiskt fått rådet att dricka whiskey av "min" läkare,,,

Han konstaterade att jag hade halsont via virus "och då hjälper bara whiskey".

Gör det frågade jag förvånat, "nej - egentligen inte men det blir lite roligare då".

Ja - varför inte?

ullna
0

Klok läkare Jansson! Precis som våran doc_. 

Kära Parsley! Stackars dig. Kan du som sagt röra på tån är den nog inte bruten. Jag brakade in i en bokhylla när jag var ung. Då lossnade nageln och jag fick åka till doktorn och dra ut den. Han höll skadeglatt upp den för mig och den var föskräckligt lång!Förvånad

Dubbelt så lång som det man ser -huvva! När  jag ynkligt frågade hur lång tid det skulle ta för nageln att växa ut så sa han att det tar lika lång tid som för en sugga att grisa!!!!!

Såna kan läkare också vara! Förslagsvis skall du vara rädd om tårna i fortsättningen. Stackars stackars lilla du!Gråter

parsley
0

Inte hade jag några värktabletter hemma heller. Också en konsekvens av att äta LCHF.

DrAnna
0

#8# Klok doktor!Skrattande

Amiechan
0

#9: Din doktor tycks ha varit månskensveterinär dessutom ;)

Gronstedt
0

YnkaGråterynkaGråterynka Gråter!

*bra så, Parsley, eller behövs det mer till din stackars tå?*

Bookjones
0

Stackars Parsley… Vill bara råda dig att hålla ett öga på tån för om du är som jag är det ett obönhörligt fakta att slår man till en tå riktigt jävligt ordentligt så kommer ungarna att kliva på den, hunden med om du har en sån. Hörn, bordsben och diverse byråer kommer att stå på pass för att attackera sagda tå också.

Hoppas det läker fort och tills vidare rekommenderar även jag whiskykuren Glad.

ullna
0

Javisst är det så! Jag var ju tvungen att stå på ett ben i månader på T-banan. Var livrädd att någon skulle trampaSkrattande

Amiechan
0

Stålhätta säger jag bara ;-)

anki1
0

Jag tappade ett galler till en sådan där "burvagn" på stortån för många år sedan, det var på jobbet. Det gjorde för ****ont tån blev snabbt blåsvart och det gick knappt att gå Och så klart sprang dåvarande kissen på tån. Dagen efter tog jag mig till Huddinge sjukhus med min svullna, svarta, onda tå. Det bultade i den. först stack dom in ne vass grej under nageln och då sprutade det blod, och sedan fick jag linka till röntgen. Det visade sig att jag hade en spricka i tåbenet. Tån plåstrades om en bra bit mot foten (en sorts stödförband). Det tog några veckor innan det var läkt och blånageln föll av efter ung. 6 mån. Jag fick ersättning för arbetsskada och så var jag sjukskriven  i 2 veckor.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Thomas_Jansson
0

Jag är rysligt smart - när jag jobbade stående i stege för några år sedan tyckte jag mig vara praktisk som använde gymnastikskor, lätt att klättra i,,,,

Följden blev någon slags inflammation i ett muskelfäste och tog drygt ett år att läka med hjälp av piller och inläggssulor.

Sens moral - skall man jobba i en stege skall det vara mycket kraftiga sulor och varför inte träskor med hälrem,,,,

[Karro]
0

Håller med Amiechan!

Stålhätta är bäst :D

Finns en anledning varför dom har uppfunnit Träskor :)

Thomas_Jansson
0

Nja - det beror på vad de används till,,,,

På 70-talet hade vi en lärare som på sin fritid hängde utmed bussarna i Karlstad varvid han prånglade ut tidningen Proletären så gott han kunde.

Han sprang mellan bussarna och tryckte upp tidningen i plytet på alla som försökte komma av bussen varvid vi själva avböjde med svaret "Nej tack - vi kör!" vilket var ett standardsvar till alla som erbjöd oss starka varor - i varje fall om det var mitt på dagen.

Men en vinter när det var en halvmeter snö kom han fortfarande i träskor och på vår fråga om vad om föranledde detta skodon mitt i vintern fick vi det alldeles självklara svaret "Det finns viktigare saker i livet än att knyta skor!" varpå han snabbt halkade iväg till nästa buss som var på ingående ivrigt skanderande "Kööööp Prooollletääääreeeenn!!!!"

Således, använd träskor i stegar och vid tidsbrist!

Brynhilde
0

Jag tappade en 12-liters kantin proppfull med rå potatis rakt ner på stortån. Jag fick nageltrång för nageln växte hela tiden in i köttet vid sidan om nageln. Det tog flera år och 5 operationer innan det rättade till sej.

Givetvis stötte jag alltid emot överallt med nämnda tå. Och inte minst brukade min 55 kg tunga schäfer stampa med tassen på tån. Eller lyckades han sätta nån av klorna rätt in i nagelbandet på mej.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

fettbramat
0

#21 - Usch Brynhilde!  Potatis är verkligen farligt!

Brynhilde
0

#22  *LOL* Skrattande Håller med. Potatis ska man akta sej för.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...