ÅTERFALL
Kan vi inte ha en återfalls tråd där alla skriver sin snedsteg.
Igår drömde jag om Kinapuffar och chokladmilkshake. Men kom ändå bara hem med ingredinser till milkshake.
Köpte så jag gjorde milkshake, men den blev så äcklig att jag drack knappt 2 dl.
Men vågen imorse visade på 50,6 och då har jag tappat från 53,6 men det syns inte! inte för att det är skälet till mitt Giande eller Lchfande men ändå. Vart försvann dem? :)
Återfall får vi alla och det är bara att ta nya tag, för varje gång man inser att det inte var så gott som man trodde - är det lättare att stå över nästa gång.
Man omformar kroppen på den kosten vi äter. Den får chansen att reparera och bygga mer muskler. Kvinnor blir kvinnligare och män blir manligare. Man kan inte riktigt jämföra vikter och storlekar på kläder när man äter så olika eftersom kroppen hanterar det olika.
Sträva efter att må bra i huvudet - så kommer det där med kroppen också att lösa sig. Vi har dem som båda gått upp och gått ner i vikt - lika välbehövligt beroende på hur man hade det innan. En del är för smala och en del för tjocka och har blivit det på kost som innehållit för lite näring och byggstenar.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag har också fått en del återfall.. Värst är det om man druckit ett par glas vin.. Förra veckan "råkade jag" gå till affären efter jag druckit 2 glas vin och istället för att köpa det jag tänkt från början, köpte jag 3 paket billys färdiga lasagne och gick hem o smällde i mig alla tre på 5 minuter…..
Usch vad jobbigt det kändes..
Kämpar fortfarande med suget som det triggade, och det var ändå flera dagar sedan!!

Är du säker på att det inte syns? Jag går inte ner för närvarande men jag tunnar ur uppifrån och ner. Jag är tunnare i ansiktet och över bysten och valkarna (2 st över buken) är tunnare.
Kolla om du inte ser mer myskler i underarmarna. De kom väldigt fort för mig.
Återfall? Vad är det? 
Jag ser inget på mig :) men det gör inget. Men jag får att plågas för sockersuget kom tillbaka på en gång. Sitter i och håller i sig hårt!
Vilken vikt räknas, morgonvikten eller kvälls? Ska man vara helt avklädd då?
Haha, ;)
Du kan välja själv när du väger dig, men på morgonen väger man minst och då väger jag mig
. Ungefär sammatid varje morgon och ungefär lika naken.
Har ingen egen våg så jag väger mig påklädd på eftermiddagen, liksom enklast så. Spelar ingen större roll hur man gör bara man gör ungefär likadant varje gång.
usch ja har haft en ett par veckor där jag av någon anledning smugit in fler kolhydrater än tidigare…..var så duktig ett tag…men nu ajajaj choklad och mer bröd samt mer frukt har kommit på menyn…tröstätning tror jag pga ändrade arbetsförhållanden…besviken på mig själv helt enkelt..

Några glas rödvin för mycket i lordags…å jösses vad skum jag kände mig i söndags..jag brukar aldrig bli bakis men jag gick som med spagetti i benen nästan hela söndagen. Det lär vänta på sig tills nästa gång jag dricker (för många glas) rödvin.
Har fått dilla på fet mjölk med grädde i… Det gör INTE b´gott för vågen, så efter jul och nyåt är det slut, då blir det sträng fakir!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

I morse drömde jag att jag ville äta socker, så jag gick till skafferiet och tog ut sockerpaketet. Blev mycket förvånad då jag såg att det låg halverade jordgubbar där, hade visst lagt dit dom för länge sedan och sedan glömt bort dom. Dom hade liksom blivit kanderade, och jag tänkte att dom borde vara goda att äta, då dom inte alls såg dåliga ut.
Men jag ville ha socker också, så jag sträckte mig efter ett annat sockerpaket, med genomskinlig plast. Blev förvånad då jag såg att det bublade av en vätska inne i paketet, så jag sträckte mig efter nästa paket, som hade samma genomskinliga plast, bara för att upptäcka att i det var det ännu mer vätska som bubblade…
Så blev jag väckt av telefonen, och efter samtalet kunde jag gå och koka mina ägg och kaffe, och skratta åt drömmen. Fattar inte varför jag drömde så… jag har bara ett gammalt halvtomt sockerpaket i skafferiet, som jag inte har rört på evigheter… och där ligger inga kanderade jordgubbshalvor…
Annars händer det väl lite då och då att jag äter något som jag inte borde, men jag brukar inte ha några större svårigheter med att komma på banan igen. Hittills, kanske bäst att tillägga… 
"still lost in space and time"

jag åt en banan ida. den fick jag sota för länge.. hua!
Åh jag ær vældigt vældigt sugen på FRUKT! Det ær något som jag verkligen frossat på i flera år i tron att det var nyttigt. Yeah sure. Någon hær som blivit ett dugg mætt på ett æpple!?
Vi har en massa exotiska frukter på jobbet, har fruktfat framme hela tiden.. melon, ananas, mango jordgubbar.. Jag drømde om ett sådant fruktfat inatt. Det var mitt, bara mitt…mmm..

Jag väger mig på morgonen, nypinkad och naken =)
Har också drabbats av återfall. Har svårt att bli "helt ren" efter julens frosseri. Äter på tok för mycket kolhydrater och det triggar igång suget direkt. Dessutom är jag så himla trött. Släpar mig runt och har inte energi för mer än det absolut nödvändigaste. Någon som vet om det är en effekt av kolhydratfrossa?
Men visst är det komiskt när folk på jobbet säger "Nä man kanske ska vara lite nyttig och ta sig ett äpple" aa jo tjena….

hela min helg har varit ett sockerhelvet. chocklad och chips och take out… kan inte bli värre. priset jag betalar för det e det enorma suget men som tur är som gick jag inte upp mer än 2 hekto och dom går jag lätt ner igen… men jaja. jag föll ordentligt.

#15 På ditt jobb borde det väl vara så här: "Nä man kanske ska vara lite nyttig och ta sig lite cremefraiche eller grädde!" jiipii
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mina återfall händer oftast på jobbet mittinatta! Jobbar med c:a 75 procent Philippinare och de ÄÄÄLSKAR potlucks då alla tar med nåt att äta. Oftast blir det mycket väldoftande pancit, lumpias, adobo och pan de sal som ligger och frestar på bordet i fika-tupplursrummet.
Brukar själv inte äta på natten utan använder den tiden för en tupplur men ojojoj vad svårt det är att låta bli lumpias!