Charkuteributik i Värnamo
Hej
Måste bara få berätta att alla som bor runt Värnamo har möjlighet att handla i en riktig chark där man styckar med fettranden kvar på kotletterna som är lika stora som de var förr i tiden.
Priserna är kanon
Vad sägs om finaste kalvstek för 98 kr/kg Övrigt , toppenstyckat kalvkött för 69 kr osv. Man kan beställa nymalen köttfärs för han tar inte hem mer än det han säljer.
Hygien i topp. Engångshandskar när man hanterar köttet som slås in i papper som på den gamla goda tiden Skylt på dörren talar om att köttet är svenskt även om innahavarna är Bosnier.

Plötsligt önskar jag att jag bodde i Värnamo. Än har jag inte hittat någon bra butik i mina trakter!
Här i Falkenberg hade vi tidigare en gårdsbutik med samma som beskrivs i Värnamo. Dessutom fick jag utan kostnad stora ben till mina hundar.
Den har tyvärr brunnit ner men är tack och lov på uppbyggnad igen.
Jag får väl ta en vårutflykt till Värnamo. Jag tror att det finns en del affärer även i Helsingborg, på söder, man får nog undersöka det.
Måste ta en tur förbi Värnamo när det våras
Åh, den som ändå bodde i Värnamo…
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Vad heter affären och var ligger den?
Den heter Sveaplans Köttbutik, ligger på Götavägen 1. Det är ovanför viadukten, mitt emot Netto på samma gata som går till sjukhuset. Tel 0370 301347
öppet mån-fred 10-19 lörd-sönd 10-15
Fick sitta och vänta för att komma ut från sidogatan där man kör upp till Netto, när jag plötsligt fick syn på den mellan elbutiken och en frisörsalong. Den är inte så stor och det förklarar förmodligen att jag inte upptäckt den tidigare.
Hoppas ni blir lika nöjda som jag är
Jag gråter nu. 
Buäää! *Avis*!
Men Hemul då :-)))))))))))Här får du en näsduk och puss på kinden. Så blåser jag litet också. Det hjälper alltid :-)))))))))))))
När du passerar Värnamo på E4 så kör du in vid södra avfarten, följer skyltningen sjukhus, men struntar i att besöka det och fortsätter den stora gatan rakt fram tills du har Netto på vänster. Kör upp på deras parkering. Titta över till andra sidan gatan så ser du butiken. Ta en LITEN promenad så är du framme och kan bara njuta och vara glad
gladare nu?