Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 943 ggr
dozan
0

Dag 8 - mår inge vidare

Hoppade på detta förra torsdagen, tyckte jag hittat något för mig…
Åt gladeligen mat stekt i smör, toppat med gräddsåser och fet creme fraiche…
Skuttade snabbt ner 2 kg och sen har jag stått still…

De senaste dagarna har mitt humör vart helt uppåner, jag har ingen energi, tycker synen blivit lite sämre - fått svårt att fokusera - och känner mig allmänt miserabel…

Sen igår kväll har jag en märdande huvudvärk och det hjälper inte med mer fett eller mer vatten…

Vad ska jag göra?

DrAnna
0

normala omställningsbesvär vad jag kan förstå.Håll ut!

är du föresten säker på att du inte gått ut för hårt? med tanke på att du inte ska bli av med så många kilon menar jag.

DrAnna
0

tillägg:  kan ha fel där, du har inte talat om om du är mkt för rund. mitt fel, f'låt.

men du kan ju ha gått  ut för hårt i alla fall, besvären du har verkar stämma.

dozan
0

haha, jag tänkte

-Hur kan hon veta det?

Men det stämmer - jag ska ner kanske 6-8 kg tänker jag…
Jag har ätit lite grönsaker och lite bär men väldigt sparsamt…
ligger runt 2200 kcal / dag…

DrAnna
0

ta en tiltti Skaldemans bok GI-noll vetja! Mkt bra bok. Du tillhör ju gruppen med knappt 10 kg för mkt så du har mkt större frihet än de som har 25 resp.50 för mkt. Det tillåter ju störr friheter betr. kolhydraterna.  Glöm bort kaloriräknandet förresten…

Doc
0

Låter helt klart som tillfälliga omställningsbesvär. Om du har det så jobbigt som du låter tycker jag du skall äta lite mer kolhydrater till att börja med, så kroppen får vänja sig långsammare. Du kan till exempel äta en massa grönsaker, eller kanske en halv banan, så skall du se att det värsta går över.

dozan
0

Har beställt skaldemans bok nu iaf… och ska stoppa i mig något litet nu som ett mellis…

Försov mig idag med så dagen har itne varit ultimat hittills - som tur är slutar jag tidigt idag så jag ska hem och rå om mig :-D
Tack för goda tips!

Jennix
0

Det låter som typiska abstinensproblem, när kroppen ska avgifta sig från socker och mycket kolhydrater. Stå ut, det blir bättre snart! Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

dozan
0

Dag 9 och jag mår mycket bättre idag…
Åt en passionsfrukt som "sött" på lunchen och en rejäl sallad med kyckling och parmesan och dressing på kvällen och tror kroppen stabiliserade sig ganska bra på lite mer kolhydrater…
och lite mörk choklad som kvällsgott!

Tack för era tips…

MillisB
0

Hej dozan!

Så skönt att du mår bättre idag! Du ska se att du kommer dig nu när du har lagt till lite kolhydrater till kosten.

Lycka till vidare med viktminskningen!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)