Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2198 ggr
Icecold Angel
0

De tio viktigaste ämnerna...

…som kroppen behöver, enligt er?

var och en svarar alltså med en egen topplista Skrattande

sannen
0

Fett, protein, mineraler, vitaminer, vatten, spårämne och massor av kärlek!! Hmm det blev ju inte 10 men det kvittar kanske?

Pasi
0

Går inte då man ändå inte kan dra nytta av specifika ämnen/vitaminer om man är död (vilket vore resultatet med bara 10 ämnen) eller har allvarlig brist på något.Glad
Kolhydrater platsar dock inte på listan då det inte alls är nödvändigt på något sätt.

Jennix
0

Vad menar du med ämnen, grundämnen eller?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

dufva
0

Luft

Vatten

Mättat Fett

Protein

Omega-6 och 3

C-vitamin

B12

D-vitamin

Kalcium

Magnesium 

och kärlek fast det kanske inte är ett ämne Glad ..

Anders-S
0

Kroppen är ett fantastiskt kollektivboende som huserar en otrolig mängd levande organismer.  Vi klarar oss inte på "ämnen". Det behövs levande mat också.

Jennix
0

#5 Det är något jag tror stenhårt på. Vi kan inte bara extrahera det vi tror vi behöver och ersätta riktig mat med.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Icecold Angel
0

#5 & #2

Det var precis det jag ville höra er säga :3

Grundämnen (tex. järn), vitaminer, ja allt som man hör om på Hemkunskapen i skolan, var det jag menade :P

navarro
0

för tillfället verkar det vara något som fabrikanterna har glömt bort. Kanske skulle vi vända på frågan och komma fram till vad som är de oviktigaste eller onyttigaste livsmedlen. När jag går runt i affärerna blir jag väldigt besviken över att det gått så långt och att man mer och mer glömmer bort naturliga smaker. I det färdiggrillade är ju socker och andra smakämnen tillsatta, även i djupfrysta kycklingdelar finns socker och mörande tillsatser. Jag tror att det är ett stort misstag att acceotera allt detta för Livsmedelsverkets räkning, de borde ju vara alerta och värna för vår hälsa och inte gå ärenden åt dom som tjänar pengar i denna cirkus.