Glutamat - Svar från ICA
För ett tag sen skrev jag till ICA och bad om en förteckning över produkter som inte innehåller glutamat.
Jag trodde ju aldrig jag skulle få svar - men de skrev att de skickat frågan vidare - uppåt.
Idag kom svaret. Det blir spännande läsning när den kommer.
Hej Margareta!
Tack för att du har hört av dig till oss. Vi kommer att skicka en lista på de varor som inte innehåller glutamat eller andra E-nummer i 600-serien. Den skickas med posten från oss idag den 9/1.
Självklart fattas leverantörer i denna lista då alla inte har sin information på nätet.
Har du fler frågor eller synpunkter är du välkommen att höra av dig till oss igen. Vi hjälper gärna till!
Med vänliga hälsningar
ICA Kundkontakt
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag misstänker att de har kunnat skriva den listan på baksidan av ett frimärke eller är jag lite väl pessimistisk då?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag har inte fått den än - så jag återkommer om frimärkets storlek
.

intressant val att skicka den med papperspost 
Jo - det skall bli spännande!
Lindström har en del roliga satirteckningar om ICA idag.
Kanske inte imorgon eftersom bilderna byts ut vartefter.
Klicka på 1-20 för att komma vidare till andra bilder.

Ska bli mycket intressant att få ta del av.Tyvärr stoppas det ju smakförstärkare i mycket "mat" nu för tiden.Tänk att man tar bort så mycket av den naturliga ingredienserna så man måste förstärka det läskiga som finns kvar BLÄÄ
Tar man bort det naturliga fettet tappar man konsistensen också, men då finns det ju konsistensgivare med!!
Finns det någon bra sida om glutamat och annat man bör unvika i matvaror?
Konsumentsamverkan tycker jag är bra
Där finns ett och annat att läsa
Den här länken är om tillsatser på samma hemsida
Jag sökte på glutamat igår och fick upp en artikel med Skaldeman som jag tänkte läsa idag. Sökningen gav två träffar. Idag när jag sökte var det hur mycket som helst.
Du vet inte vilken artikel det är för jag hittar inte den igen?
Artikeln handlade om tillsatser i mat och något om det i vatten också.
Antagligen så söker jag inte rätt. Sökt både i forum o artiklar.
Jag vet dessvärre inte vilken du menar
Ja det är inte lätt med tanke på hur mycket intressanta artiklar det finns. Har faktiskt missat det tidigare.
Kan bara rekommendera andra att söka på "något" under artiklar.
Jag hittade den till slut.