Avocado till stek o gräddsås!!!
Jag delade en halv avocado och åt till stek o gräddsås.Testa! Sån't man kommer på av ren tillfällighet. Ett recept till. Mixa en halv avocado med grädde och crem frech och späd med grädde till soppkonsistens! Toppen.

Låter gott jag älskar avacado!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Det är gott, jag brukar ofta äta avocado till kött.
Avokado är utmärkt att använda i stället för potatis, både till kött och fisk. Faktiskt mycket godare. Tyvärr mycket dyrare.
Avocadosoppa är ju en höjdare, prova med en klick creme fräiche och pepparotsvisp och kanske lite rökt renstek i, eller creme fraiche och stenbitsrom. En elegant förrätt.
Jag brukar blanda en avokado med en hackad tomat och en skvätt olivolja och äta till min köttbit. Dyrare, jovisst men man spar in på alla grejer man inte köper, socker, snacks, godis, pasta osv.

Avocadomousse är något jag brukar göra till efterrätt….Mycket mumsigt!
1 dl Vispad grädde
2 mosade avocado
2 msk pressad citron
2 msk sötningsmedel(jag har provat utan men det blir inte bra…tycker jag)
Tack för tipset Katarina 2. Ibland så vill man ha något gott.

Mosa en avocado tillsätt salt och en 2 dl helcremefraiche, en vitlöksklyfta eller annat kryddgrönt om du inte gillar vitlök.
Supergott till ALLT!!! Jag använder till alla sorters sallader, men också som köttillbehör.

Jag har bott på kusten i Granada i många år, den heter "Costa Tropical" just för att det är så gynnsamt klimat i skydd av Sierra Nevada (där jag bodde de senaste 7 åren) På barerna där serverar man kall avocadosoppa och varje ställe har sitt eget recept och alla är lika goda. Vad jag ville säga med detta är att det finns så otroligt många sätt att använda avokados.
Själv har jag just nu detta som favorit:
Strimlad isbergssallad, tärnad tomat, tärnad gul, grön och röd paprika, tärnad avokado, tärnad rödlök, tärnad fetaost (på Lidl finns den enda som jag inte reagerar allergiskt för, är dubbelt så dyr, men dryg och gjord på får och getmjölk utan tillsatser) dressing på 2 msk äppelcidervinäger och 6 msk olivolja¨smaksatt med salt och grovmalen svartpeppar.
Detta har jag ätet nästan varje dag de senaste veckorna och gått ner i vikt! Har ju tidigare inte ätit grönsaker och det verkar som om kroppen nu börjar acceptera fler produkter, bara dom är nyttiga och färska.
Jag har lagt in radbrytningar för att göra inlägget mer lättläst. Inga ändringar! /städtanten Amiechan
Jag äter mycket avokado just nu och äterd en gärna mixad med creme fraiche och kryddar till Guacamole (spiskummin bland annat) - annars lika gärna naturell.
Numer pensionär i Nynäshamn
Låter såååå gott!!
Har aldrig gillat avocado tyvärr.