Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1636 ggr
CarolineJ
0

så många recept på bröd

har läst igenom en hel del recept på bröd här i forumet men inte riktigt hittat svaret på min fråga.

kan man helt enkelt byta ut mjölet till malda nötter? jag använder mig mest av macadamia och hasselnötter

och sen följa resten av receptet.

innan när jag har bakat bröd så har jag bara tagit jäst, vatten och mjöl och sen kryddat på olika sätt.

förstår ju att det blir dyrare med så mycket nötter som behövs men ja.

och hur e det med jäst förresten?

Margareta
0

Bäst är att klara sig utan bröd - åtminstone i början. Tänk efter varför du vill ha bröd och se om det är något Du behöver bryta för att verkligen avstå från kolhdyrater.

Det är inte alla som kan äta nötter/mandlar alls och gå ner i vikt - jag kan det INTE. Minsta lilla stannar viktminskningen av.

Testa först att komma igång med viktminskningen utan nötter/mandlar och försök sen om du gärna vill ha det att äta litegrann tills du vet om det fungerar för Dig.

Numer pensionär i Nynäshamn

CarolineJ
0

okej, tack. ska försöka. kan i alla fall stolt säga att mitt sockersug har minskat och det är jag så lättad över.

det var nära några gånger men tack vare stöd hemifrån och mina nya forumvänner har det gått!

copia
0

När jag vill ha något under osten eller ägget, så gör jag ett enkalt kokosbröd. Ett ägg, nån msk kokos, nån msk sesamfrö, ett par kryddmått bakpulver och lite salt. Gräddar det i en liten plastbytta i micro 2 minuter..Blite lite knapirigt om det står lite för länge, gott det oxå. Äter det på natten när jag jobbar, och vill ha nåt snabbat ,mättsamt och gott.

CarolineJ
0

bra tips när jag blir extra extra extra sugen. ska först dock försöka stå emot

Wildrat
0

Det "bröd" som det talas om här inne är oftast en slags omelett med nån slags pulvriserad nöt i, inte bröd i egentlig mening.

Margareta
0

Polarbröd Cemma är det som jag i så fall vågar rekommendera dig. Det innehåller 1g kolhydrater per bit.

Det är något att lägga pålägg på - men mer omelett än bröd,

Använd sök-knappen och skriv Polarbröd

Numer pensionär i Nynäshamn