Ang vlcd.
Jag gav upp lchf för nåt halvår den för att inte bry mig alls och äta vad jag ville, naturligtvis slutade det i katastrof och efter nyår kvalade jag in på 105 kilo =(
Hade massa vlcd påsar hemma som jag är för snål för att slänga och har nu under en vecka gått ner till 97 kilo, naturligtvis en hel del vatten men gott o väl 2-3 kilo fett, sak köra en vecka till och gör det mest för att få en rivstart och en psykologisk grej att jag faktiskt KAN gå ner i vikt, men tror ni det kan förstöra nånting eller kan de vara bra att göra så? har införskaffat mig ett gymkort så det blir en timmes promenad varje dag på de där bande och skall börja med spinning efter ett tag, har ca 15 kilo till att gå ner. är ca 173 cm och 97 kilo nu, inner jag nå målet till sommaren?
Vad är vlcd-påsar?
very low calory diet
Du har nog tyvärr även tappat en hel del muskler när du har satt kroppen på svältläge. Varför kastar du bort pengar på ett gymkort när det är gratis att gå och cykla ute i naturen?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Gå och cykla i naturen är tråkigt. Hade jag pengar skulle jag också ta mig till ett gym…
Vad har du för natur hemma, Wildrat? :-O Bor du i ett industriområde, eller? Föredrar du verkligen ett svettigt gym eller är du bara ironisk?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag är inte särskilt förtjust i frisk luft och har svårt att komma igång om jag måste fixa det själv. Gym eller ännu hellre spinning och pass är ju schemalagda och har ledare så det är lättare för mig att fixa. Sen vet jag inte om det är nyttigare men att överhuvudtaget röra sig måste ju vara bättre än att sitta still?

Jaaaa (?), bakteriefloran och de djuriska lätena på ett svettigt gym kan väl knappast jämföras med den flora och fauna man möter ute i naturen!?
Föredrar ju hellre mina sköna promenader i skogen med hundarna om jag ska vara ärlig.
Min egen svett kan jag acceptera men inte andras.
Nu är ni för dömmande tycker jag. Det är väl bra att börja motionera och om då ett gymkort hjälper så att DET BLIR AV är väl det det viktiigaste.
Förresten handlade det om vlcd-påsarna. Som sagt, dom hade jag slängt. Dom kan förstöra för dig. Börja direkt med strikt lchf-kost. Kanske fakir om du vet vad det är. Läs annars Skaldemans GI-noll. Lycka till.

Om det var en rivstart och en psykologisk grej så var det väl lyckat. Jag tror inte på påsar. Jag tror på mat av rätt sort LCHF.
Jag körda Herbalife en gång och så snart man slutar går man uppalltihop igen plus lite till. Man måste hitta mat som man inte går upp av, och som man kan fortsätta äta livet ut.
Jag tror verkligen inte på pulver oavsett vilket pulver det är. Jag tror på bra, ren mat som är nyttig för kropp och själ.
När det gälller motion så tycker jag man ska göra det man gillar och tycker är roligt: gym, styrketräning, Yoga, löpning, promenader - vi har alla olika smak.
Helst gillar jag dans till musik, häftiga rytmer. Eller kampsport, yoga eller nåt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Bugga är perfekt.

Grattis till lyckad start!
8 kg på en vecka
5 kg vatten 
Men nu är ju starten som du säger avklarad, om jag var du skulle jag äta enligt modell "fakir" ett par veckor, alltså bara kött, fett och blad, se vad som händer och sen långsamt fortsätta med någon form av "normal" lågkolhydrat som känns bra för dej.
Jag provade pulver (Nutrilett) förrförra sommaren innan jag visste vad LCHF var. Kombinerat med lågkalori och motion så gick jag ned 10 kg på några månader. Jag slutade när jag blev helt väck i huvudet och tappade all ork. Då gick jag upp alla kilon igen och några till. :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se