Äggvitor
Jag ska göra wallenbergare idag för första gången, såg att man bara ska använda gulorna. Ska jag spara vitorna, vad kan jag göra med dom?

Näringen i ägget sitter i gulan. Vitan består av vatten och protein. Man kan göra ostmaränger av vitorna. Jag tror det finns recept på forumet eller GI-noll om du har den boken.
Kwasniewskibröd (fast du behöver många). Så finns ett recept på ostmaränger som är jättegoda och enkla.
Parsley var snabbare! 
Jo, du kan samla äggvitor i frysen tills du har tillräckligt att göra något av.
Budapestmaräng.
6 äggvitor hårt vispade, 200g malda nötter (valfria sorter eller mix) ev. blandat med mandel. Eventuellt sötningsmedel efter smak. Bakas 20 min i 180 grader varm ugn.
Gott med smörcreme och vispad grädde.
Låter som nöttopparna jag bakar till jul, men i dem använder jag florsocker, inte så bra men gott. Skulle kanske prova med Stevia.
#3 Hur blir det och vad är tricket? Jag provade något liknande på eget bevåg och de sjönk ihop till våta fläckar. Var som att äta oblat med nötter i ungefär.
Det kanske behövs socker .
Ja, det var ju det jag trodde! Vira kanske hade ett sötningsmedel som funkar mer som socker, ger volym och så. 
Inga problem Hemul. Gör en kaka ca 2cm tjock. Sjunker inte ihop något.
Mervi: Jag har ca 10g flytande Hermesetas i som sötning, men ska testa nästa gång med pyttelite Stevia.
Tror det går lika bra utan sötning oxå.
Om man har i lite bakpulver kanske det inte sjunker ihop?
Jag klickade ut små toppar. Varför blev mina så där då? 
Hemul du kanske gräddade för dåligt
.
Jag använder inget bakpulver i äggvitan för det ger bara onödiga kh. Har bara det jag skrivit upp förut.
Det blir en rätt så stadig kaka som jag delar på mitten och lägger smörcreme mellan och över. Smakar som budapesttårta, men är mycket nyttigare.
Ungefärligt innehåll /100g: (Maräng + smörcreme)
380kcal, 8g protein, 3,5g kolhydrater, 36g fett. Grädden ej inräknad.
Nä, det gick snett från början. De smälte ihop som isbitar i värmen. Kanske har du mer nötter? Är det nötterna som dominerar i din?
Kollade i mina anteckningar och 6 vitor är ungefär 240 till 260 gram, beroende av äggets storlek. Droppar 10 gram flytande Hermesetas i vitan och vispar extra hårt. Till det har jag malt 200 gram nötter och mandel.
Receptet är omgjort till LCHF från ett vanligt recept jag har.
Du hade nog mer nötter. Blir det mer som en nötkaka än maräng med nötter i?
Ska definitvt testa själv så småningom.
Något mitt emellan skulle jag kalla det.
OK, då är det nog det. Nötterna bildar en bärande struktur. 
Ska testa när jag fått ihop några vitor igen. Bakade igår.
Du kan ju meddela resultatet
Ska bli! 
Släng vitorna, är nästan ingen näring i dom ändå.