Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1158 ggr
hissen
0

hungrig

idag är jag vrålhungrig.

Frukost: 3 äggsomelett + tre skivor skinka med majjo på + en nötbröd med skinka o smör på

mellis:  2 finncrisp m. smör o brie ost. o jag är fortfarande hundrig

ullna
0

Då får du ta och äta en fet lunch………. Lycka till!Flört

odezza
0

Så kan det bli för mig också, emellanåt… och då äter jag! Jag litar på att kroppen reglerar detta själv! Glad

I torsdags hade jag en sådan dag, då jag lassade in mängder. Under julen har det ju blivit lite fler avsteg än normalt, och jag antar att jag hade gått upp, jag fick nämligen gräva fram ett par större jeans ur garderoben när jag skulle åka och handla i onsdags… men ville inte väga mig då (det är nedslående i sådana lägen Flört)

Döm om min förvåning när jag vägde mig i går morse… bara 52 kg, trodde det skulle vara minst 55-56 kg! I morse provade jag de vanliga jeansen igen, och dom gick på (så här års är det med långkalsonger under, som gäller…Flört)

Att det kan gå så snabbt! Och jag blir styrkt i att jag ska lita på mina hungerkänslor!

"still lost in space and time"

reamdn
0

Hade liknande ryck igår, satte i mig sammanlagt ett paket ekosmör. Sen tog det stop och jag åt ingenting på mååånga timmar utan att ens tänka på hunger

hissen
0

det blev en fjärdedel av nörbröd med ett ägg o smör o majjo på men det mättade inte har precis stoppat i mig en babybel ost, om nu den inte får stopp på mina hungerkänslor så funderar jag på att steka ett pkt bacon vad tycker ni här? tack för eran hjälp

reamdn
0

hissen jag tycker du ska testa stå över nötterna.. nötter får mig obotligt hungrig, om jag så äter EN hasselnöt så går det inte att hejda sen. Vet inte om det är kolhydraterna men testa avstå från nötter en dag och se om du håller dig mätt bättre, fungerar för mig.

shin
0

köttfärsbiff a´la Wallenbergare 400gr köttfärs 3-4 äggulor salt lite vitpeppar steks ihop med mkt smör mättar nästan hela dagen.

NancyAlke
0

Tycker att du ska käka fet mat tills du blir ohungrig … viktigt är att lära sig att känna skillnad på ohungrig och mätt.  Så länge magen knorrar ska du äta, för då fattas det ju något.

Nötbröd fungerar om man äter tillräckligt med fett till, testa med smör nästa gång…

Men sedan finns det dagar då man verkar kunna äta hur mycket som helst.

hissen
0

ok ska låta bli nötbrödet äter nu ett halvt pkt bacon oj så gott

ullna
0

Ja, jag tycker också du skall äta rejält när du är hungrig, typ 3 stekta ägg och 1/2 pkt bacon. Det är grejen med den här dieten. Ät dig mätt men med mycket fett. Har du läst Skaldemans GI Noll tex?

Mervi
0

Jag blir rejält mätt med ägg och bacon men har lite svårt för sältan.

Vissa dagar är man mer hungrig och då får man äta, om man äter sådant som är braSkrattande . Jag "fnissar" åt bra mat, då man kan mena så olika saker med det. Bra mat för oss menar jag.

Hissen, kolla så inte skinkan innehåller glutamat, det kan ge hunger.

hissen
0

tack för era svar!  Mervi! det är en del att tänka på nu ibörjan, jag känner inga efekter än av lchf, jo att jag inte är som jag brukar,  tröttare liksom, jag behöver gå ned minst 20 kilo vad tycker du att jag ska lägga krutet på ???

ullna
0

Lägg lite krut på Skaldemans GI Noll. Där finns massor med recept förutom kunskapen om hur det fungerar med mycket fett och lite kolhydrater. Indelad i grupper

Gå ned 50 kilo, gå ner 25 kilo eller 10. (50+, 25+ och 10+) om du skulle se dessa uttryck här på sajten.

hissen
0

Ullna!  jo jag har beställt boken *väntar*

Mervi
0

Jag förstår att det är mycket att tänka på i början. Så det kanske blev lite överkurs med glutamatet.

Jag håller med ullna, satsa på GI-noll boken och följ den, den är helt fantastisk bra med alla dessa recept.

Trötthet och tröghet försvinner efter ett tag, lite olika för olika personer. Så det gäller att försöka att stå ut i början. Det är många som slutat med kosten efter 1-2 veckor då de tror att denna tröghet och trötthet har kommit för att stanna. Men det försvinner. Och sedan mår man bra.

hissen
0

jag niger o tackar!! tack för att ni finns , jag har ingen hunger nu tack o lov!!  jag gjorde en egen "glass" krossade trädgårdsbär med grädde (körde i mixer)

hissen
0

jag har kommit på att ost mättar väldigt bra passar mig bra när jag är hungrig o sugen

NancyAlke
0

Ge förresten inte upp nötbrödet bara för att du blev hungrig i dag, det där går lite upp och ner. Vet faktiskt inte om Finn Crisp är bättre än nötbröd, tror inte det…

All ost är bra, jag har periodvis nästan livnärt mig på bara ost (blir nog ingen bra näringsbalans i o f s). Är jättebra nödkost och matersättning när man inte orkar laga något. Ta smör på osten också, så blir det ännu bättre Flört

hissen
0

vad säger ni experter om att mosa feta ost cremefraiche o majonnäs , o räkor i eller skinka ?

NancyAlke
0

Det låter jättegott och bra hissen!

hissen
0

men är det bra (tillåtet)

NancyAlke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jepp, finns inget "otillåtet" i det käket vad jag kan se..

Skrev in det i min mat  och det blev en jättebra fördelning, kolla i bifogad fil får du se…

hissen
0

tack nancy!!!!!

Margareta
0

Ost är alltid mitt tips hissen - ät det om du tycker det hjälper. Sök efter den fetaste hårdosten Du kan hitta och är den för mager (under 3%) tar jag den ihop med smör.

Numer pensionär i Nynäshamn

NancyAlke
0

Mjukost och cremfraiche blir en god röra. Jag köper Lyckans ost med räkor eftersom den har mest fett… perfekt att ta en stor sked direkt ur förpackningen om magen börjar knorra…

parsley
0

Personligen blir jag jättehungrig av att äta Finn-Crisp. Lite äppelcidervinäger i ett glas vatten tar bort söt- och hungersug. Vill man fortfarande äta efter att ha druckit äppelcidervinägern, så är man förmodligen hungrig. Te med kokosfett kanske mättar (jag dricker inte kaffe så det vågar jag inte uttala mig om)?