Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3010 ggr
Wildrat
0

Reklam på Kif

Har ni reflekterat över reklamen från Google som dyker upp under första inlägget? Kan man kanske påverka google så man slipper de här: herbalife (Storlek 42-38 på 6 veckor) och Astra Zeneca (magskolan)? De är ju inte riktigt i linje med vad vi förespråkar…

kitabu
0

Det finns säkert ord på KiF som triggar just den reklamen. Förmodligen ingen liten gubbe som pular in den.

blodtopp
0

Det går helt på automatik. På nåt sätt.

Fast jag ser inte ens de här reklamrutorna. Eller rättare sagt, jag ser dem, men inte innehållet. Har stängt av den delen av hjärnan Räcka ut tungan

Mona-Stina
0

Samma här, ser dom inte.

korseett
0

men sedan så finns riktiga annonsörer med som agria och if

Margareta
0

Inte ens jag ser dem - det är som redan är sagt inget vi kan påverka - det styrs automatiskt av innehållet på sajten.

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kör AdBlock så jag slipper bli köpsugen! :-P

Apropå taskigt placerad reklam så dyker denna annons upp på Aftonbladets Kropp & Hälsa-sida :-/

Sagittaria
0

"Gräskött" och "hälsosam citrusfrukt" står det hos mig just nu. Så det är nog lite olika, som sagt. Gräskött har vi ju snackat om, så det verkar ju relevant i alla fall. Och jag har nämnt clementiner och apelsiner, minns jag. Generad

maxiq
0

Storebror ser oss!!!

Förvånad

Margareta
0

maxiq - undrar om vi kan provocera fram bättre reklam…

maxiq
0

Det finns inte bättre reklam, bara mindre dålig. De saker vi käkar är det ju knappt nån som vågar göra reklam för. Svenskt Smör har ju en ursäkta-att-vi-finns-mentalitet. :-(

Fast om man skriver SMÖR tusen gånger så kanske det dyker upp! 

Skrattande

Sagittaria
0

Maxiq, har du missat dokumentären om Google och deras arbete för att kartlägga oss och vad vi gör på nätet med just denna avsikt, att kunna sälja riktad reklamplats? Ganska skrämmande, faktiskt… Fundersam

maxiq
0

Jag har inte sett dokumentären men jag vet på ett ungefär hur det fungerar. Det är på sätt och vis skrämmande men samtidigt så får man reklam för sådant man troligtvis är intresserad av. Jag klarar mig utan Libresse-reklam t.ex. Synd att det inte funkar så på TV'n också…

Sagittaria
0

Det som är lite skrämmande är väl det överflöd av information som Google samlar in om oss var och en, och sparar, identitetsmärkt. Om man har något konto hos Google, alltså. Typ e-postkonto eller så.

*smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör * (ser du, storebror Google?)

ullna
0

SMÖR SMÖR SMÖR   mera SMÖR   Skrattande

blodtopp
0

Nu har i alla fall jag sett att det kommit upp reklam för Gräskött =) Och legitimerade veterinärer… *S*

Så vi fortsätter väl då: SMÖR SMÖR SMÖR och lite mera SMÖR. Och ännu lite mera SMÖR SMÖR SMÖR och SMÖR och SMÖR  Oskyldig

Wildrat
0

Har sett reklam för plastikoperationer i Thailand! Vad pratar ni om här inne egentligen Skrattande?

Ännu mer: SMÖR SMÖR SMÖR och lite mera SMÖR. Och ännu lite mera SMÖR SMÖR SMÖR och SMÖR och SMÖR

Sara40
0

Nu är det reklam för omega3, arlaköket och kokosolja förutom 2 om att gå ner i vikt (i alla fall i min webbläsare)…

Blodpropps, Wildrats och övrigas smör smör smör… fungarade likaså tråden om omega3 och allt prat om kokosolja Glad

Får se om detta kanske fungerar: kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött kött

Flört

blodtopp
0

Mnja, blodTOPP om jag får be. Nån blodpropp är jag inte *ASG*

Men mera kött och smör till folket ;o)

Vira
0

Kan  man inte använda en slogan som vänder sej till alla som vill äta LCHF????   Alla kan inte äta kött av medisinska skäl!

Känner mej faktiskt diskriminerad när ni "bara" tjatar om kött. Det finns faktiskt annan mat som är fullgod LCHF-kost.Om ni äter som jägarfolken så äter jag som fiskarfolket.

"Naturligt fet mat till alla" är mitt förslag.

Sagittaria
0

# 19 Precis. Jag äter inte heller kött, och håller med dig om att det blir mycket köttsnack här, men själv försöker jag använda skygglappar. Fundersam

Jag återgår till lite smör smör smör smör smör smör smör smör smör smör här, och kanske lite kokosfett kokosfett kokosfett kokosfett kokosfett kokosfett. Och varför inte lite fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk fisk?  Flört

anki1
0

Jag ser, men inte ser den där reklamen längst ner.

Jag säger som ni andra: SMÖR, GRÄDDE, SMÖR, GRÄDDE, SMÖR, GRÄDDE, MÖR, GRÄDDE, SMÖR, GRÄDDE, SMÖR, GRÄDDE, SMÖR. GRIS,GRIS,GRIS GRIS GRIS GRIS  LAX LAX LAX LAX LAX LAX LAX.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sara40
0

#18 - oups…f-låt… Generad

#19-20 - ja nu menade jag ju för att se om reklamen blev mer riktad så som redan till viss del skett med arla och omega3 - jag pratade inte om någon slogan…

blodtopp
0

Nu hade de reklam för Stevia =) Och kokosfett har jag också sett.

Ok. Innan den här tråden såg jag inte reklamen alls, nu kollar jag varje gång istället…  Fundersam Flört

Smör, fisk, kött, fett, smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,  smör, fisk, kött, fett,

Vira
0

#22 Jag skrev förvisso slogan, men det kan oxå användas i reklam syfte.

Sen dessa upprepningar "mässningar" om kött  för övrigt är inte roliga att se. Försöker som #20 ha skygglappar men det är ej lätt.

Har tyckt kif varit ett bra forum att hämta inspiration från men det känns som om man inte hör hemma här när man inte kan äta kött och vara med i den gemenskapen.

Sorry om jag kom ifrån ursprungsämnet men jag kände bara att jag ville ge min syn på saken. Inte mening och såra någon, bara tydliggöra att vi har olika förutsättningar som bör respekteras.

andreas0
0

Det går faktiskt att stänga av vissa typer av annonser i googles reklam, men det är nog inget vi kan påverka, utan det skulle dom som ligger bakom iFokus få göra i så fall.

Margareta
0

IFokus-gänget vill ha reklamintäkterna - det är de enda intäkterna de har förutom SMS-slanten till större Avatar.

Mona-Stina
0

Naturligtvis behövs intäkterna till upphovsmännen, det kostar säkert en slant att ha den här sidan. Det är samma med blogtown där jag har min blogg och jag har gärna lite reklam så det går ihop. För oss är det ju gratis.

Man kan ju låta bli att läsa, till slut ser man det inte.

andreas0
0

#26, jag menade inte att man skulle ta bort reklamen helt. Google tillåter att man sätter upp ett filter över saker man inte vill ska komma med, då kommer det andra saker som ersätter dom, dvs. samma mängd pengar. Sen om det är reklam för saker vi tycker är bra så får dom nog många fler klick från den här sidan än om det handlar om fetmaoperationer t.ex. som jag inte tror att någon här skulle försöka sig på. Mer klick på reklamen betyder mer pengar för iFokus.

Meningen med filtret är att företag ska kunna stoppa sina konkurrenter från att visa reklam på deras sida, för det är det nog inget företag som vill.

Men sen att iFokus inte vill göra det bara för en sidas önskemål förstår jag, det kan ju vara någon annan iFokus sida där dom är interesserad av just den reklamen.

Läs mer här: 

[url]http://www.google.com/adsense/[/url]

Wildrat
0

Det var det jag menade med den här tråden också, att reklamen skulle bli mer anpassad för oss och våra intressen. Herbalife och skönhetsoperationer i Thailand är ju inte riktigt vår grej…

Margareta
0

Då gäller det att killarna på iFokus vet hur det skall filtreras och då behöver de känna till vår kost - ett uppdrag att värva dem först alltså…Förvånad

andreas0
0

Är väl bara att sätta igång då Flört

Wildrat
0

Kolla den här reklamen som dök upp på en sida då? Tafflig sida och tveksamt innehåll… Tar google vekligen in vad som helst?

(SMÖR SMÖR SMÖR och lite mera SMÖR. Och ännu lite mera SMÖR SMÖR SMÖR och SMÖR och SMÖR)

Thomas_Jansson
0

Jag ser den här reklamen som ett varnande exempel och därför är ytterliggare en sporre att äta rätt från början!!!

Wildrat
0

Den här: www.detblirgodare.nu, tycker jag borde dyka upp hos oss. Vi kanske behöver prata mer om smör, så jag gör ett försök…

SMÖR SMÖR SMÖR och lite mera SMÖR. Och ännu lite mera SMÖR SMÖR SMÖR och SMÖR och SMÖR.

maxiq
0

Ja fast kakor är väl inget för oss? Inte de andra recepten heller vad jag kunde se. Här är mitt bästa recept som innehåller smör:

• Öppna paketet
  • Ät!
Wildrat
0

Jo men det var smörreklam iaf. Bättre än scientologerna eller Herbalife, eller skönhetsoperationer i Thailand!

[Karro]
0

*sitter och småfnissar för sig sjäv*

va roliga ni är :)

SMÖÖÖÖÖÖÖÖÖR

Margareta
0

Det som är bra är att iFokus tjänar pengar om vi klickar på reklamen. Själv klickar jag bara om det är något som tilltalar mig - för börjar man bluffklicka blir man upptäckt blir det tillräckligt mycket sånt får iFokus inte ha Google-reklamen kvar.

Våra iFokus-ägare kämpar med ekonomin och det lilla vill jag hjälpa dem.